Főoldal » Goth & Industrial, Interjúk, Japán » Gothika interjú (2008.10)

Gothika interjú (2008.10)

Az idén októberben harmadik alkalommal nálunk járt Gothika két tagjával, az énekes Andro-val és a szintis Yoshiki-vel már jó ideje be volt tervezve egy interjú és mivel most a fellépés előtt pár nappal már itt voltak Budapesten, végre sikerült is összhozni a dolgot. Alább olvashatjátok a végeredmény, a témák közt pedig szóba kerül a múlt, a jelen, nomeg természetesen a közeljövőre vonatkozó tervek.

(Scroll down for the English version)

Soundofjapan.hu (Case): A mostani már a harmadik alkalom, hogy Budapesten jártok. Van valami különleges emléketek az első két látogatásról?
Yoshiki: Sajnos mikor legelőször jártunk itt (2006 decemberében – Case), eléggé le voltam betegedve, de arra még így is emlékszek, hogy milyen gyönyörű volt az éjszakai panoráma a Dunánál. És véleményem szerint pár dologban hasonlít egymásra Budapest és Tokió és emiatt meglehetősen kellemes hely számomra ez a város.
– Számíthatunk új dalokra is a koncerten, vagy valami más változásra a tavalyi fellépéshez képest?
Yoshiki: Igen, játszunk majd pár új számot, de a régebbiek közül is újrahangszereltünk néhányat és az elöző fellépés óta egyébként is változott, erőteljesebb lett a hangzásunk, valamint most Isawo a Black Love Fantom-ból is besegít majd a színpadon.

SoundOfJapan: Ki tervezi a CD borítóitokat, a bannereket és egyéb grafikai dolgokat?
Yoshiki: Többnyire én felelek a designért, mivel a zenekarral kapcsolatos grafikai munka amolyan kellemes kis hobbi számomra.

SoundOfJapan: És a fellépőruháitokat hol készíttetiket?
Yoshiki: Nem varratjuk, hanem különböző boltokban vesszük őket, mindig szem előtt tartva, hogy passzoljanak a zenekar koncepciójához (“Sexed Up Electronica!!”)

SoundOfJapan: Általában mi a számok elkészülésének menete? A szöveg vagy a zene van meg előbb?
Yoshiki: Általában inkább a zene és mikor elkezdek megírni egy számot, a kiindulási pontot többnyire valamilyen ötlet, szöveg, hang vagy atmoszféra adja.

SoundOfJapan: A korábbi CDitek saját kiadásban jelentek meg, most viszont, az eredetileg tavaly kiadott debütalbumotok, a 120 Days Of Sodom Európában is megjelenik, a Das Ich (közismert német goth-industrial csapat) tagjai által vezetett Danse Macabre jóvoltából. Hogy kerültetek kapcsolatba a kiadóval és lesz-e valami különbség az eredeti és az új kiadás közt?
Yoshiki: A kiadóval már kapcsolatban voltunk pár éve és miután tavaly, egy orosz turnészervezőnek köszönhetően kétszer is együtt játszottunk a Das Ich-el, akiket egyébként zeneileg és a munkastílusuk miatt is nagyon tisztelünk, lehetőséget kaptunk, hogy náluk adjuk ki a lemezünket, ami új boritóval, de egyébként változatlanul jelenik majd meg.

SoundOfJapan: Yoshiki, Milyen programokat használsz a zenekészítéshez és koncertek közben?
Yoshiki: Színpadon és zeneszerzéshez is Cubase SX2-t használok, a felszerelés többi része azonban hétpecsétes titok.

SoundOfJapan: Andro, honnan jönnek a dalszövegötleteid? Mi inspirál elsősorban, az élet, esetleg könyvek, filmek, vagy valami más?
Andro: Két verzió szokott előfordulni. Az egyik, hogy meghallgatom a Yoshiki által szerzett zenét, ennek hatására magától beugrik vagy a téma, vagy a szöveg kulcsszavai és ezeken elindulva találom ki a végleges sztorit és dalszöveget. A másik lehetőség pedig, amikor nekem jut eszembe egy téma és megkérem Yoshikit, hogy írjon valami ahhoz illő zenét. Az alapötletek pedig mindkét esetben vagy a való életen alapulnak, vagy a képzeletem termékei, vagy esetleg az álmaim hatására születnek.

SoundOfJapan: Minek a hatására kezdtetek zenélni, milyen zenék és előadók voltak régebben a legfőbb kedvenceitek?
Andro: Én úgy érzem, hogy nekem az, hogy zenész vagyok, nem munkát, vagy hobbit jelent, hanem számomra ez sokkal inkább amolyan kötelesség és elhivatottság.
Yoshiki: Annak idején egy véletlennek köszönhetően volt egy gitár ott ahol laktam, így azon kezdtem el először játszani, a zenei hatásaim pedig nagyon sokfélék voltak: electro, industrial, noise, ambient, club jazz és kisérleti zenék.

SoundOfJapan: És mostanában mit hallgattok a legtöbbet? Vannak esetleg új, csak nemrégiben felfedezett kedvenceitek?
Andro: A svéd Covenant az abszolút kedvencem, akiknek az énekesével nemrégiben felléptem kisérőzenészként is, amikor először járt Tokióban.
Yoshiki: Én a turné előtt a dark electro-t játszó NachtMahr-t és a német, dallamos death metal zenekart, a Deadlock-ot hallgattam legtöbbet.

SoundOfJapan: Yoshiki, régebben említetted, hogy Nagoyából származol és hogy kedvelted az ottani zenekarokat. Kik voltak a kedvenceid és milyen hatással volt rád később az az időszak?
Yoshiki: Igazából Nagoyában nem túlzottan pezseg a zenei élet, csak a komorabb stílusú visual kei zenekarokat összefogó “Nagoya band scene” ami igazán érdekes és nekem közülük speciel a kein volt a kedvencem, akiknek volt néhány nagyon jó száma.

SoundOfJapan: Mesélnétek nekünk a kezdeti időkről? Hogyan indult a zenekar és miért váltottatok nevet Euthanasie-ról Gothika-ra?
Andro: A Euthanasie-t én és Nao indítottuk el, két másik zenésszel közösen, de ők hamarosan kiléptek és ekkor csatlakozot hozzánk Yoshiki, aki akkoriban még gitáron játszott. Amikor először turnéztunk Európában, a szervezők közül többen is közölték, hogy a zenekarnév miatt nem hajlandóak velünk dolgozni, a jelentése, valamint a német történelemmel és azon belül is főleg a második világháborúval való kapcsolata miatt. Tehát, miután megtudtuk, hogy az európaiak számára mit jelent a név, eldöntöttük, hogy megváltoztatjuk. A Gothika Yoshiki ötlete volt, de persze ez az elnevezés nem csak a zenei műfajra utal, éppen ellenkezőleg. Úgy gondoljuk, hogy eléggé unalmas dolog lenne, ha egy Gothika nevű zenekar goth zenét játszana, így viszont érdekes a dolog a zene és a név jelentése közti szakadék miatt.

SoundOfJapan: A harmadik tag, Nao kilépett még 2007 elején. Mi történt vele, mióta othagyta a csapatot és kerestek-e a helyére új tagokat, vagy megmarad a duó felállás?
Andro: Ha jól tudom Nao dolgozik, mi pedig folyamatosan keresünk új tagokat, szintisnek és az elektronikus ütőhangszerekhez, vagyis csak arra várunk, hogy megtaláljuk a megfelelő embereket.

SoundOfJapan: Otthon, Japánban többnyire két kisegítőzenésszel közösen léptek fel,
róluk mit érdemes tudni?
Yoshiki: Az egyikük a 2Bullet alapító Dee Lee, aki a billentyűs hangszereket kezeli, a másik pedig Hexaman (elektronikus ütőhangszerek).

SoundOfJapan: Az első európai koncertjeitek előtt még teljesen ismeretlenek voltatok a kontinensen, vagyis elég merész dolog volt egy hosszabb turnénak nekivágni. Miért döntöttetek mégis úgy, hogy megpróbáljátok?
Yoshiki: Nem volt különösebb oka, ez számunkra természetes lépés volt, mivel az európai zenék voltak ránk a legnagyobb hatással.

SoundOfJapan: Mit tudnátok mondani a japán goth és industrial színtérről? Még mindig olyan kicsi mint régebben volt? És szerintetek kikre érdemes odafigyelni az újabb előadók közül?
Yoshiki: Igen, még mindig nagyon kicsi a színtér és én személy szerint a 2Bullet-et ajánlanám, akiket nagyon tisztelek, valamint Selia-t aki pedig vérbeli profi.

SoundOfJapan: Az eddigi európai turnéitok tapasztalatai alapján mit gondolsz, van valami különbség az itteni és a japán közönség közt?
Yoshiki: Igen, de igazából gyakorlatilag minden országban más a közönség.

SoundOfJapan: Melyik volt számotokra a legemlékezetesebb esemény az eddigi európai turnéitok alatt?
Andro: Az első Das Ich-el közös koncert.
Yoshiki: Számomra az első orosz koncertünk, mivel az volt az első alkalom, hogy Japánon kívűl játszottunk.

SoundOfJapan: Idén felléptetek a lipcsei Wave-Gothik-Treffen-en, Németországban. Milyen érzés volt a legjelentősebb goth / industrial fesztiválon, a műfaj legfontosabb előadóival egy helyen játszani? És hogy tetszett maga a fesztivál, sikerült eljutni pár más zenekar koncertjére is?
Andro: Olyan volt az egész, mint valami álom! Sajnos a Hocico-t és a Covenant-ot nem tudtam megnézni, mivel mi csak vasárnap értünk Lipcsébe, viszont a NachtMahr és Die Krupps nagyon jó volt élőben.
Yoshiki: A WGT olyan lenyűgöző volt, ahogy vártam és szeretnék jövőre is eljutni oda újra. A nagyobb zenekarok koncertjei pedig egyszerűen fantasztikusak voltak, láttuk többek közt a NachMahr-t és a Die Krupps-ot is és rájöttünk, hogy még rengeteget kell fejlődnünk ahhoz, hogy ki tudjuk hozni magunkból a maximumot élőben.
Már korábban is játszottatok a Das Ich-el közösen és most egy hosszú turnéra indultok velük Oroszországban. Hogy ismertétek meg őket és kinek az ötlete volt a közös turné?
Yoshiki: Hosszú évek óta a rajongójuk vagyok és a zenéjük, a személyíségük és a fellépéseik is nagy hatással voltak rám és úgy gondolom, hogy a Das Ich egy minden szempontból nagyon egyedi zenekar. Még valamikor a névváltásunk előtti időben vettem fel a kapcsolatot Bruno-val és küldtem el nekik a CDnket, majd tavaly szerencsére lehetőségünk volt együtt játszani velük Oroszországban valamint Belorussziában. Lenyűgözött a koncertjük és soha nem fogom elfelejteni azt a pár napot amit akkor velük töltöttünk. Megegyeztünk abban is, hogy még majd összehozunk valamit közösen az oroszoknál, vagyis a koncertek után is kapcsolatban maradtunk és először lehetőséget kaptunk, hogy a kiadójuknál adjuk ki a lemezünket, most pedig itt állunk a közös turné küszöbén.

SoundOfJapan: A mostani turnétok inkább Kelet-Európára összpontosít. Tervezitek, hogy a közeljövőben visszatértek a kontinens nyugati felére is?
Yoshiki: Ott is lesznek koncertjeink, de közismertebbekké kellene válnunk, mielőtt igazán sikeresek lehetünk Nyugat-Európában.

SoundOfJapan: És végül a kötelező zárókérdés: Mik a terveitek a közeljövőre és mikorra várhatjuk a következő album megjelenését?
Yoshiki: A turné után kezdünk majd el dolgozni az új lemezen, ami remélhetőleg jővő tavasszal jelenik meg, után pedig néhány fesztiválfellépés várható. Ennyi ami jelenleg tervbe van véve.
Kapcsolódó linkek:
Gothika Myspace

+++

Interview with Gothika

October, 2007
I was planning to do an interview with the two members of Gothika (Andro on vocals and Yoshiki on keyboards) for a long while and now, during the days they spent in Budapest before their third concert in Hungary, we finally managed to do it. We were talking about the past, the present and of course, also about their plans for the near future. Enjoy!
Soundofjapan.hu (Case): This is the third time you play in Budapest. Do you have any special memories from your two previous visits?
Yoshiki: Unfortunaly at the first time we were here (late December, 2006 – Case), I was sick. But I clearly remember that night view at Danube river was so amazing. And I personally think that we can find some common points between Tokyo to Budapest. So Budapest is a quite comfortable city for me.
– Can we expect some new songs at the concert? Or any other change compared to your concert last year?
Yoshiki: We will play a few new songs and some songs with new arrangements. And this time Isawo from Black Love Fantom will play with us as a support member. Also, our sound became stronger than last time.

SoundOfJapan: Who is doing the design of your CDs and banners?
Yoshiki: Mainly I’m the one working on the designs. It’s a kind of precious hobby for me.

SoundOfJapan: And who designs your costumes for the concerts?
Yoshiki: We usually buy them in various shops. We choose them under the concept “Sexed Up Electronica!!”

SoundOfJapan: What is the usual process of songwriting? Which comes first, lyrics or music?
Yoshiki: Normally the music comes first. I start to make the songs from some variations of ideas, phrases, sounds and atmosphere.

SoundOfJapan: You released your earlier CDs independently, but now your first full album, 120 Days Of Sodom will be re-released on a German label, Danse Macabre (run by the members of Das Ich). How did you find the label and will there be any difference compared to the earlier release?
Yoshiki: We were in contact with them for several years and last year, thanks to a Russian promoter, we played two gigs with Das Ich, whom we respect for their music and working style and then we were welcome to join Danse Macabre. And the new release will have different artwork.

SoundOfJapan: Yoshiki: What programs / software do you use to make music and what equipment do you use on stage?
Yoshiki: I’m using Cubase SX2 to make tracks and also on stage, but I can not tell more about the equipment, because the rest is secret…

SoundOfJapan: Andro: And what is your main influence when you write your lyrics? Do you draw inspiration from life, books or films maybe?
Andro: There are 2 patterns:
1. When I listen to the music composed by Yoshiki, the main theme, the keyword of the song naturally appears in my mind. And then I create the story based on the main theme.
2. I decide about the main theme before the music is created and then I request Yoshiki to create music that fits this theme.
The themes basically come from my actual experience or imagination. And also from my dreams. Because I have 2 lives: one is my real life and there is another one, in my dreams.

SoundOfJapan: What ispired you to become a musician? What kind of music you was listening to and what were your favorite bands?
Andro: I think this is my duty to be a musician. It is not a job, but not a hobby either.
Yoshiki: I accidentally had a guitar in my house, so at first I started to play on that. I have many different influences, such as electro, industrial, noise, ambient, club jazz or experimental music.

SoundOfJapan: And what kind of music do you listen to nowadays? Any new favorites that you only discovered recently?
Andro: Covenant from Sweden. I supported the singer as a support player when he played in Tokyo for the first time.
Yoshiki: Before the tour, I was mostly listening to the dark electro unit Naghtmahr and German melodic death metal band, Deadlock.

SoundOfJapan: Yoshiki: Once you mentioned that you are from Nagoya and that you was interested in the city’s local music scene. Which bands were your favorites and did they influence you in any way?
Yoshiki: Actually Nagoya had the “Nagoya band scene” for darker visual kei bands, but normally the city does not have a very active music scene. My favorite band was kein, which had some good songs.

SoundOfJapan: Could you tell us about the beginnings of Gothika? How did you meet and start Euthanasie and then why did you change name?
Andro: The band started as Euthanasie, with Andro and Nao and other two members and after the other two left, Yoshiki, who was a guitarist at that time, joined us. When we played in Europe for the first time as our band name was still Euthanasie and many promoters told me that they would not organize our show, bacause the band name was deeply related to German history, particularly the Second World War. So, after we understood the history related to this word, we decided to change our band name. Gothika was Yoshiki’s idea, but this does not mean only gothic music. We consider that the gap between the band name and our actual music is more interesting. If the band whose name is Gothika plays gothic music, it would be boring.

SoundOfJapan: The third member, Nao left the band early 2007. What is he doing since he left and do you plan to include any new member or you will stay a duo?
Andro: I believe that he is doing his job. And we are looking for new members (synthesizer and electric drummer) and if they fit us, we will always welcome them as an official member.

SoundOfJapan: In Japan, you usually play live with support members, could you tell us about them?
Yoshiki: They are Dee Lee (from 2Bullet), who is another keyboardist and Hexaman who joins us as an electric drummer.

SoundOfJapan: Before your first tour, you were totally unknown in Europe, so it was quite a bold move to organize such a long tour all by yourself. Why did you decide to try it?
Yoshiki: No particular reason, but it was natural as we are mostly influenced by European music.

SoundOfJapan: How is the gothic and industrial scene in Japan? Still very small? Any new bands that you recommend to check?
Yoshiki: I think that it is still quite small, and my recommendations are 2 Bullet, because I respect their music and Selia whom I believe is really professional.

SoundOfJapan: You toured Europe many times by now. Is the audience in Europe and Japan any different?
Yoshiki: Yes, but actually it is different in each country.

SoundOfJapan: Which do you consider the most precious moment of your European tours?
Andro: First Gig with Das Ich.
Yoshiki: The best memory was the first Russian gig, because it was the first time we played in a foreign country.

SoundOfJapan: This year, you played at Wave-Gothik-Treffen in Leipzig, Germany. How did it feel to play at the biggest gothic and industrial festival, beside some of the best known bands of the genres? And how did you like he festival itself, did you go to see any other bands?
Andro: It was as if in a dream! I could not see Hocico and Covenant, because we arrived in Leipzig on Sunday, but Nachtmar and Die Krupps were impressing.
Yoshiki: WGT was as amazing as I expected, I wish to go there again next year. The big band’s performaces were just great and we saw Nachtmar, Die Klupps and so on and realized that we need more exeperience to make the best gigs possible.
You already played several gigs with Das Ich earlier and now you do a long Russian tour together. How did you meet them and whose idea was the joint tour?
Yoshiki: I’d been a fan of Das Ich for years. When I came to know them, I was quite inspired by their style of sound, show, atmosphere and character. I think they are unique in all characteristic. I have sent our CD to them and I contacted Bruno, sometime before we became Gothika. Fortunately, last year we had a chance to play with them in Russia and Belarus. I was really impressed by their show. And I will never forget those days we spent with them. At that time we promised that we would meet in Russia again. We stayed in contact after that, we were offered to have releases on their label and now, our Russian tour will start soon.

SoundOfJapan: The current tour mostly concentrates on the eastern part of Europe. Do you have plans to return to the Western part of the continent sometime soon?
Yoshiki: We’ll play there as well, but we should be more famous before returning to Western Europe.

SoundOfJapan: And the obligatory last question: What are your plans for the near future? Maybe a new album anytime soon?
Yoshiki: After the tour, we’ll start working on our next album and I hope we can release that next spring and after that we’ll play in some festivals. That’s all I can say now.
Links:
Gothika Myspace

Tags: ,

Szólj hozzá

© 2002-2018 SoundOfJapan+ · RSS · Japán és ázsiai zene + szubkult · Facebook: SoundOfJapan FB