Augusztus elején indult a japán elektronikus zenékkel foglalkozó sorozatunk (az első részért klikk ide) és most onnan folytatjuk, ahol akkor abbahagytuk: vagyis következzék egy újabb összefoglaló a japán klubok világából érkező legjobb és legérdekesebb zenékről! (Amit egyébként a nagyon közeli jövőben követ majd a harmadik rész is, merthogy az utóbbi három hónapban annyi jófajta újdonság érkezett, hogy egy cikkbe egyszerűen nem fértek bele.)
HABANERO POSSE
A legutóbb a Disney válogatásos daluk miatt már emlegetett duó, a Habanero Posse első EP-je, a Jazzinn augusztus 28-án jelent meg és nos… nem feltétlen azt nyújtja, amit az ember a tokiói underground jelenlegi egyik legfelkapottabb DJ párosától vár. Én legalábbis valami pörgős, jófajta klubzenékre számítottam, ehhez képest az EP első két száma a nyugis, hátradölős, chill vonalat képviseli. Abban viszont egyáltalán nem rossz, sőt, amolyan igazi, jófajta nyugizene mindkettő. Az igazi furcsaság viszont, hogy pont a záró track okoz csalódást, ami pedig már sokkal klub-kompatibilisabb, amolyan old-school techno szerűség, de annyira tucatdarab, annyira nincs benne a világon semmi, amit mások ne csináltak volna meg számtalanszor, ennél sokkal, de sokkal jobban, hogy egyáltalán nem hagy nyomot a hallgatóban. De ezzel együtt is jó, ha kicsit meglepő is volt ez a bemutatkozás, szóval továbbra is érdemes lesz odafigyelni, hogy mit csinál majd a páros a jövőben.
PARK COMPILATION 01
Habaneroéknak egyébként egy másik új dala is megjelenik nemsokára, méghozzá a PARK néven futó kis underground kiadó első, november 20-án megjelenő válogatáslemezén. Ez a track is inkább a lassabb, nyugisabb vonalat követi, maga a válogatás ellenben elég változatosra sikeredett, van rajta minden: house, techno, sőt még némi chillwave is (hogy mi a fene az a chillwave? lesz arról is egy külön cikk a közeljövőben.), plusz itt is visszaköszön az előző cikkben is emlegetett 80kidz egy vadiúj szerzeménnyel. Alább a lemez minden számába bele tudtok hallgatni (személyes kedvenc talán a NOB kellemes kis old-school house jópofasága), a Habanero féle Aquadrop pedig végig is meghallgatható itt.
RYOH MITOMI
Ryoh Mitomi mára a japán house színtér egyik legstabilabb pontjává vált: 2005 óta jellennek meg anyagai a külöböző kiadóknál, melyek közt a legújabb a Carizma gondozásában megjelent Authentic Calypsoul EP, ami, ahogy a címéből is sejthető, ezúttal a karibi térség zenéiből merít inspirációt. Ennek köszönhetően mindhárom track igazi nyárias party-zene… ami mostanában persze annyira nem aktuális, de ettől még nem kevésbé kiváló, nomeg legalább időlegesen visszahozza a nyári jóidő emlékét.
NISENNENMONDAI
Ez egy kétségtelenül elég bizarr kollaboráció lett: a hol kaotikus, hol elszállós pszichedelikus indie-rockban utazó Nisennenmondai csajtrió legutóbbi lemezéről (a júliusban megjelent N) az egyik számát a japán acid-rock egyik kulcsfigurája, You Ishihara (a legendás White Heaven és The Stars tagja volt, manapság pedig producerként a Yura Yura Teikoku ügyeiért felelős többek közt) készített remixet, aminek a végeredménye egy igazi, hamisítatlan, hangzásban kicsit a késő ’90-es évekre visszakacsintó hipnotikus techno-trance utazás lett. És mindezt kiegészítették egy, a zenéhez tökéletesen passzoló minimalista videóval. Maga a remix augusztus 16-án jelent meg 12″ bakelit verzióban, a Zelone Records gondozásában, a B oldalon egy másik Ishihara féle Nisennenmondai átkeveréssel.
TAKAAKI ITOH
Akik pedig vevők a fentihez hasonló minimalista techno dübörgésre, azoknak következzék a Japánban az irányzat talán legjobb, legismertebb alakjának számító, nálunk is többször megfordult Takaaki Itoh egyik legfrissebb darabja, ami még a nyáron jelent meg a három európai producerrel közös, Dead Architect Series : Portfolio One című 12″ EP-n (a kiadványról bővebb infó itt):
AJAPAI
A dubstep inkább Amerikában meghonosodott, brutálkodósabb vonalát követő Ajapai (nem véletlen, hogy emberünk pont az ezen irányzat egyik legfontosabb kiadójának számító kanadai Rottun Recordsnál adja ki a zenéit) az utóbbi időben két új darabbal is jelentkezett: a beszédes című Destroy még augusztus végén, a Blow Up pedig októberben jelent meg és mindkettő hozza a tőle megszokott stílust.
DUBSCRIBE
És ha már Ajapai szóba került: az ő bevallottan nagy rajongójának és követőjének számító Dubscribe is kezd egyrészt egyre felkapottabbá válni, másrészt pedig egyre stabilabban hozza a mesterétől megszokott színvonalat (sőt). Legutóbbi kiadványa, a két számos, félig dubstep, félig drum’n’bass Battle EP még augusztus 19-én jelent meg, előtte pedig még július közepén jelentkezett egy Dark Steer című számmal.
DJ 100MADO
A Goth-Trad vezette Back To Chill csapat egyik alaptagja, habár elsősorban dubstep producerként ismert, időnként már eddig is el-elkalandozott a műfajtól és ezt tette most is, amikor sok más zenésszel együtt beszállt a WarDub.JP néven futó online versengésbe, ahol a résztvevőknek a dubstep kvázi testvérműfajának számító grime stílusban kellett magukat kipróbálniuk. A szavazás első köre már lefutott, a döntőben résztvevőkre pedig november 15-től 17-ig lehet szavazni, a több tucatnyi egyéb induló alkotásait pedig itt lehet véghallgatni. Nálam, az eddig hallottak alapján eléggé egyértelműen 100mado a befutó, de azért a többi szerzemény közt is akad még pár emlékezetes darab, szóval érdemes azokat is végigklikkelgetni.
JAQWA
A végére pedig következzék JaQwa, akinek a neve ismerős lehet azoknak, akik figyelemmel kisérik a MUCC újabb kiadványait: ő készítette ugyanis az utóbbi időben egyre kisérletezgetőbb kedvű csapat Mr. Liar című dalához készült drumstep remixet, ami az október végi World’s End kislemezén jelent meg. Nos, ha valaki kiváncsi arra, hogy egyébként miket csinál az emberünk… hát ilyeneket (és pluszban azért itt az emlegetett Mucc remix is, ha valaki eddig lemaradt róla):