Főoldal » Feature, Interjúk, KPop » Messgram: Interjú a Korean Rockwave Night főzenekarával!

Messgram: Interjú a Korean Rockwave Night főzenekarával!

A koreai rock / metal banda, a MESSGRAM basszusgitárosa Seth az augusztus 22-i budapesti koncertjük előtt válaszolt kérdéseinkre és mesélt a zenekarról, a magyar koncert apropójáról és a koreai rock színtérről. (English version)

messgram_logo2

SoundOfJapan: Kérlek mutasd be a zenekart és mesélj nekünk egy kicsit a csapat történetéről.

Seth: Sziasztok, a nevem Seth és a Messgram basszgitárosa vagyok, ami egy modern, masszív zenét jétszó öt tagú csapat Dél-Koreából.
A Messgram alapítója a dobos, Soojin Lee volt, aki az előző csapata, a Move Your Eyes feloszlása után társakat keresett egy új együtteshez. Az első társa a gitáros Yushik lett, aki régebben a T.V. Animals tagja volt, de éppen kis pihenőt tartott a csapat feloszlása után, így végül összefogtak és közösen kezdtek dolgozni az új projekten. Soojin beszervezte az ex-Move Your Eyes tag Jahnny-t, Yushik pedig meggyőzött engem, hogy a sorkatonai szolgálatom végén szálljak be hozzájuk. A taglétszám az énekesnő, YK csatlakozásával lett teljes és végül így alakult meg a Messgram 2011 végén. Még arra is emlékszem, hogy az első próbánkat november 16-án tartottuk. A nevet YK találta ki és a magyarázata szerint a ‘mess’ a névben az összevisszaságra utal, a ‘gram’ pedig a mértékegységre és a név azt jelképezi, hogy különböző ízlésű és stílusú emberek gyűltek egybe a zenekarban, és maga a zenekar egységet teremt a különböző személyíségek által képviselt összevisszaságban.

SoundOfJapan: A csapatnak nemrég új énekese lett. Mi volt a csere oka és hogy találtátok meg az új énekesnőtöket?

Seth: YK bejelentette, hogy több időre van szüksége bizonyos személyes ügyeivel foglalkozni, valamint úgy érezte, hogy jobban feküdne neki valami olyan zenei irányvonal, ahol az énekes teljesen előtérben van, így több megbeszélés után végül a távozás mellett döntött mi, pedig tiszteletben tartottuk ezt a döntését.
Az az igazság, hogy nagyon aggódtunk a távozása utáni kényszerszünet miatt és nagyon nem szerettem volna, ha sok idő megy el azzal, hogy ráakadjunk egy új, tehetséges énekesnőre. Így végül kiagyaltunk valamit, amivel jó nagy felhajtást tudtunk generálni: egyrészt bejelentettük facebookon, hogy új énekest keresünk, másrészt pedig meghírdettünk egy Messgram feldolgozás versenyt. Nagyon jól sült el a dolog és mi is teljesen ledöbbentünk, hogy mennyien jelentkeztek és végül a feldolgozás verseny nyertese, Jiyoung lett a befutó az énekesnői posztra.

Messgram még az eredeti énekessel.

Messgram még az eredeti énekessel.

SoundOfJapan: Mik voltak a fő zenei hatásaitok és inkább nyugati zenekarokat hallgattatok, vagy hazaiakat is?

Seth: Az az igazság, hogy eléggé különböző a ízlésünk. De mindig próbáljuk ezt összehangolni és kombinálni úgy, hogy mindegyikünk zenei hatásai benne legyenek a végeredményben. Úgy gondolom, hogy ebből eredeti, különleges dolgok születnek (meg persze időnként konfiktusok is). A nyugati zenekarok pedig tagadhatatlanul nagyobb hatással voltak ránk, de azért persze nem becsüljük le a hazai együtteseket sem.

SoundOfJapan: Mesélj egy kicsit a dalszövegeitekről. Ki írja őket és milyen témákkal foglalkoztok elsősorban?

Seth: A This Is A Mess, But It’s Us EP szövegeit nagyrészt én írtam. A saját érzéseink, világszemléletünk adják a fő támákat, így előkerült többek közt az akaraterő, befolyás, jó és rossz, élet és halál. Újabban pedig Jahnny és Yushik is egyre inkább besegít a szövegírásba.

SoundOfJapan: Meglehetősen szokatlan, hogy egy zenekar egyetlen koncert miatt Európába utazzon. Honnan jött a ‘Magyar Turné’ ötlete?

Seth: Megházasodtam és egy magyar lányt vettem el, így mivel amúgy is Magyarországon akartuk megünnepelni az esküvőt, így jött az ötlet, hogy ha már amúgy is itt vagyunk, fel is léphetnénk, valamint bemutathatnánk pár másik koreai zenekart is.

SoundOfJapan: Ez az első fellépésetek Koreán kívül? És terveztek-e a jövőben visszatérni még Európába több fellépés erejéig?

Seth: Igen, most játszunk először külföldön és igazából sose gondoltuk volna, hogy az első Koreán kívüli koncertünkre Európában kerül majd sor, szóval nagyon izgatottak vagyunk, hogy egy teljesen új közönséggel találkozhatunk majd így. Meg természetesen reméljük, hogy majd később is lesz még esélyünk fellépni Európában.

Messgram 2015: Yushik (gitár), Seth (basszusgitár), Jiyoung (ének), Soojin Lee (dobok), Jahnny (programozás és vokál)

Messgram 2015: Yushik (gitár), Seth (basszusgitár), Jiyoung (ének), Soojin Lee (dobok), Jahnny (programozás és vokál)

SoundOfJapan: Két másik koreai zenekar, a NATY és a GBSG is fellép veletek Budapesten, tudnál mesélni róuk is egy kicsit?

Seth: A NATY egy nyolcvanas évek végén alakult heavy metal zenekar, akik azóta is folyamatosan fejlődnek és változnak és egy egyszerre nagyon erőteljes és kifinomult hangzásvilágot képviselnek. A GBSG tagjai közt két lány és két fiú van és a zenéjükben keverednek többek közt a modern rock, punk és emo hatások. Lehet könnyebb őket úgy elképzelni, mint egy Story Of The Year vagy One OK Rock női énekessel.

SoundOfJapan: Ha szóba került a koreai zene, az emberek többsége, csak a K-Pop színeteret ismeri, amely láthatólag uralja az ország zenei piacát. Mennyire nehéz az idol ipar keretein kívül dolgozni és érvényesülni?

Seth: Mára valóban a K-Pop adja a koreaiak zenei fogyasztásának messze legnagyobb részét. Az SM Ent. és YG Family féle cégeknek saját kiépített rendszerük van, amiben kitermelik, képzik, promótálják és felfuttatják az idol csapatokat. És nos, be kell valljam, hogy határozottan nem egy egyszerű dolog minőségi produkciót összehozni az ő hátterük és anyagi lehetőségeik nélkül, de ez szerintem máshol is így van. Mostanra a K-Pop hatalmas nemzetközi rajongói bázist tudhat magáénak, de tudjuk, hogy az emberek többsége másfajta zenékre is kiváncsi és sok, az idol iparon kívül dolgozó koreai zenekar van, akik igyekeznek elérni ezeket az embereket.

koreanrockwave2015SoundOfJapan: Hogy alakult Koreában a rock és metal színtér története és mi a helyzet manapság? Hány aktív zenekar van nagyjából és milyen a rajongói bázis?

Seth: Ahogy máshol úgy nálunk is mindig megvoltak azok a zenekarok, akik hamar követni kezdék az aktuális nyugati trendeket és importálják azokat a hazai közönség számára. A nyolcvanas években sokan rajongtak a heavy metalért és jópár ilyen zenekar volt, majd a kilencvenes években átvette a főszerepet az alternatív rock, amit pedig a KoRn, Linkin Park, Slipknot és a többi nu metal csapat követett. Mostanra több száz aktív együttes van, akik a lehető legkülönfélébb stílusokat követik a minimalista garage rocktól az elektronikával feltuningolt metalig. A színtér kicsi, de elég komplikált, de egy dolog biztos, hogy azok a csapatok, akik könnyedebb, befogadhatóbb zenét jétszanak, többnyire több rajongót is vonzanak.

SoundOfJapan: Korábban pár koreai rockcsapat, például a Cherry Filter, a Pia és a Nell ért már el kisebb-nagyobb sikereket külföldön. Mit gondolsz, mi kell ahhoz, hogy egy csapat be tudjon törni a nemzetközi piacra?

Seth: Szerintem az egyedi zene a legfontosabb faktor, ami ahhoz kell, hogy egy csapat komolyabb sikereket érjen el, ahogy az általad említett csapatok mindegyikét is mind igazi, egyedi hangzásvilág jellemzi.

SoundOfJapan: És a szokásos záró kérdés: mit üzentek a magyar és európai érdeklődőknek, rajongóknak?

Seth: Sziasztok, köszönjük a sok támogatást, bátorítást. Kérjük terjesszétek másoknak is, hogy Koreában a K-Popon túl is vannak izgalmas zenék. Reméljük ti is jól érzitek majd magatokat 22-én a koncertünkön! Visszlát a Dürer Kertben!

Infó a koncertről / facebook event / Messgram fb

Tags:

Szólj hozzá

© 2002-2018 SoundOfJapan+ · RSS · Japán és ázsiai zene + szubkult · Facebook: SoundOfJapan FB