Főoldal » Beszámolók, Feature, Koncertek » Korean Rockwave Night’15 (2015.08.22 @ Dürer Kert)

Korean Rockwave Night’15 (2015.08.22 @ Dürer Kert)

koreanrockwave2015Július közepén bukkant fel a semmiből a hír, hogy a nyár utolsó heteiben három koreai rock / metal zenekar érkezik Budapestre… egyenesen Koreából, ennek az egyetlen fellépésnek a kedvéért, mindössze 1000 forintos (!! – ennyiért hazai zenekarokat se nagyon lát az ember) belépővel. Kétségtelen nagyon érdekesnek, meg izgalmasnak igérkezett a dolog (főleg, hogy a KPop-on túli koreai zenéről általában még infó se nagyon jut túl az ország határain, nem, hogy maguk a zenekarok), de ez mit sem változtatott azon, hogy első hallásra teljesen értelmezhetetlen volt a koncerpció. Mármint, hogy miért jönne el három koreai csapat egyetlen budapesti koncert kedvéért Európába, úgy, hogy a koncert bevétele jó eséllyel egy fő repjegyének árát sem hozza vissza, nem, hogy három komplett zenekarétt (és akkor még nem beszéltünk az egyéb költségekről). Aztán szépen lassan kiderült, legkésőbb a kezdeményezés mögött álló zenekar, a Messgram basszgitárosával készített interjúnkból, hogy a dolog mögött kontinensközi love story, egy ebből eredő lagzi, nomeg a résztvevő zenekarok végtelenül szimpatikus lelkesedése áll.

A szervezők eleinte kissé bizonytalanok is voltak, hogy mennyi embert is érdekelhet ez az egész egyáltalán, de ázsiaizenés részről mi, rock / metal részről pedig mások segítettek be a promóba, így szerencsére elég sok emberhez eljutott az infó a koncertről és végül kb. 140 ember jött el a Dürerbe, ami a kisteremben már nagyon korrekt kis közönségnek számít. Az estét az egyszem hazai fellépő, az inCorrect (fb) nyitotta, akik dallamos, női énekessel megfejelt metalban utaztak és ezzel alapozták meg nagyon korrekt módon a hangulatot, nomeg hamar kiderült, hogy ők is családi és baráti kapcsolatok miatt kerültek be a programba. Vicces egyébként, hogy míg általában relatíve ritkák a női frontemberrel rendelkező zenekarok rock vonalon, addig itt a négy fellépőből hárman is ezt a kisebbséget erősítették.

koreanrock15_08_incorrect

A koreai csapatok közül az első a GBSG volt, akikről az igazat megvallva sokat nem tudtam, de igazából nem is nagyon van mit tudni róluk egyelőre: nagyon újonc és fiatal brigád, feles felállással, azaz gitáros és dobos fiúval+ énekesnővel és szöszke basszgitáros lánnyal. Ismerkedésnek egy-két élő felvételt néztem meg tőlük, de nem igazán fogtak meg: elég sablon dallamos rocknak tüntek, de vagy rossz dalokat fogtam ki, vagy a videókon nem jött át igazán a produkció, nem tudom, mert hát amit élőben nyújtottak, az köszönőviszonyban sem volt azzal, amit vártam. Merthogy élőben eszement jók, nagyon jól megírt dalokkal, hol durvulósabb, hol pedig kifejezetten dallamos, már-már rádióbarát részek nagyszerűen eltalált egyensúlyával. Szóval zeneileg is teljesen rendben voltak (hogy egyedibbek legyenek, arra meg bőven van még idejük), de tényleg az előadásmód volt az, ami igazán eladta az egészet: a többiek is nagyon lelkesen nyomták a háttérben, de az énekesnő vitte a show-t: született frontember kategória, láthatólag ösztönösen, minden erölködés nélkül tudja, hogy mit kell csinálni, szaladgál ide oda, lelkesíti a közönséget, szétrobban az energiától, csak a dalok közt adta át a szót az angolban erősebb gitáros lánynak, aki lelkesen magyarázta, hogy kik ők és miért is vannak itt. Maximálisan pozitív csalódás volt a kis műsoruk.

koreanrock15_19_gbsg

Kis átszerelés után az este mögötti szervezőerő, a Messgram következett, akik zeneileg elég érdekes és változatos képet nyújtanak és vannak dalaik, amikret egymás mellé téve nehéz lenne megmondani, hogy egy zenekartól származnak. Node már a fent említett interjúban is szóba került, hogy a csapat egyik alapeleme a tagok drasztikusan különböző zenei háttere és az ebből eredő eklektikus stíluskavalkád. A legismertebb daluk, az Every Moment (youtube) példul tipikus női éneklős dallamos metal, máshol azonban simán befigyel a metalcore is, vagy éppen egy jókora adag elektronika, plusz van ahol az utóbbiért is felelős Jahnny énektémái kerülnek inkább előtérbe, ami még változatosabbá teszi az összképet. Szóval tényleg eléggé eklektikus a zene és ez a koncertet is nagyon feldobta, ráadásul még egy ballada is becsúszott, csak hogy még vegyesebb legyen a kép. A rock balladákért mondjuk én általában nem igen vagyok oda, de itt nem volt zavaró egyáltalán, de azért a durvulósabb vonal határozottan jobban passzolt hozzájuk. Egyetlen dolog rontotta kicsit az összképet: év elején volt ugyebár náluk egy énekes csere és habár az új lány hangban nagyon passzol a csapatba és simán hozza azt a szintet, mint az elődje, a színpadi rutinja még láthatólag nem igazán van meg, amire gondolom csak rátett egy lapáttal az, hogy most külföldön játszottak, olyan közönség előtt, akikkel nem lehet koreaiul beszélni a dalok közt, így néha eléggé látszott rajta, hogy picit el van veszve a mikrofon mögött.. node még újonc, szóval bőven van ideje belejönni a dologba. Meg nem is volt igazán zavaró a dolog, főleg úgy, hogy egyébként meg mennyire profi volt a koncert.

koreanrock15_44_messgram

Habár a főzenekar ugye bizonyos szempontból a szervező Messgram volt, az estének volt még egy főzenekar kaliberű dobása, a NATY. Merthogy ők amolyan helyi heavy metal legendának számítanak: 1986-ban (!), azaz majd harminc éve alakultak, igaz, 1991 és 2004 közt szüneteltek, így első nagylemezük csak nem is olyan rég, 2006-ban került a boltokba. És náluk is kicsit megismétlődött az, ami a GBSG esetében: a kiindulási pontot itt is pár youtube videó adta, az egyszem MV-jük (Give It Back) nem igen győzött meg… mondjuk az a pár koncertfelvétel amit találtam már sokkal igéretesebb volt, de ezzel együtt se nagyon tudtam, hogy mit várjak tőlük. Ehhez képest élőben szimplán bedöngölték a közönséget a padlóba és nem csak az abszolúte klasszikus, jófajta old-school heavy metal zenéjükkel, hanem a mindent átható lelkesedésükkel is… nomeg emellé az övék volt a legprofibb színpadi jelenlét az egész este, node hát az évek, meg a rutin ugyebár. Plusz mind a négy zenész láthatólag hatalmas forma, üvöltött róluk, hogy imádják, amit csinálnak, de ugyanakkor nem veszik magukat komolyabban, mint szükséges, persze csak addig amig nem a zenéről van szó, mert abban meg a maximumot nyújtják. Nehéz lenne eldönteni, hogy a három koreai csapat közül melyikük koncertje jött be a legjobban, de a NATY annyira lehengerlő volt, hogy ha mindenképpen választani kellene, akkor azt mondanám, hogy nálam ők nyerték az estét.

koreanrock15_62_naty koreanrock15_63_naty

Azaz összességében nagyon jól hozta az este azt amit (a lagzihoz kapcsolódó örömzenélésen túl) igért, azaz, hogy betekintést adott a koreai zenei színtér egy olyan szegletébe, ami gyakorlatilag nulla visszhangot kap a határaikon túl és teljesen háttérbe szorul a mindent uraló KPop mögött. Valahol kár, hogy most csak egy koncertből állt a “turné”, de elvileg tervben van a folytatás és az már tényleges európai körútként szeretnék megcsinálni. Ha a zenekarok összeválogatásánál tudják tartani a mostani színvonalat, meg mellé a nagyon baráti jegyárat, akkor szerintem abszolúte életképes az ötlet. Az egész elképzelés olyan igazából, mint a Japan Nite Amerikában, ahol évente összeáll egy rakat japán (többnyire) indie-rock banda és együtt lenyomnak egy USA klubturnét. Mindig nagyon sajnáltam, hogy annak nincsen európai megfelelője (majd egyszer megszervezzük mi! hahh!), de ez eléggé hasonló lehetne, csak ugye éppen koreai kiadásban. Hogy érdeklődés lenne rá, azt szerintem eléggé jól bizonyította ez az este is, ami egyébként nagyon érdekes volt a közönség szempontjából is, ugyanis nagyrészt három különböző okból és irányból érkeztek az emberek: voltak KPop rajongók, akik azért jöttek el, mert Korea, a hazai JRock fanbázis képviselői a Rock + Ázsia kombóra kapták fel a fejüket, nomeg ott voltak még a kiváncsi metalosok (akik közül szerintem páran a délutáni pankráció showról estek be, a Dürer udvari részéből), akik láthatóan szintén baromi jól érezték magukat és főleg a NATY koncertje alatt indultak be nagyon. Szóval van ennek jövője, reméljük tényleg nem áll itt le a dolog, meg annyi biztos, hogy mi a folytatásban is igyekszünk majd maximálisan segíteni a szervezőknek.
(Azonban az este legnagyobb kérdése megválaszolatlan maradt: miért hevert a színpad közepén egy nyalóka a koncertek alatt!!??)

Alább a saját képek, itt egy kiváló galéria a Dürer fotósától, plusz emlékeztetőnek a három koreai csapat elérhetőségei:

Messgram / NATY / GBSG

inCorrect

_______________________________________
GBSG

_______________________________________
Messgram

_______________________________________
NATY

Tags: , ,

Szólj hozzá

© 2002-2018 SoundOfJapan+ · RSS · Japán és ázsiai zene + szubkult · Facebook: SoundOfJapan FB