Aru: nem hiszem, hogy attól zúzódna szét milliók álma, hogy te kiteszed lj-re...

terjed ez a cikk magától is.
Egyébként az egészhez mindenekelött annyi, hogy a Tokyo Damage Report A LEGJOBB "japánban élö külföldi blogol" tipusú oldal ever. Föleg, ha valakit nem a szokásos, ezerszer körüljárt témák érdekelnek, hanem inkább kicsit alulnézetböl az egész. Klubkoncertek, elbaszott épitészeti megoldások, utcai politika, boltok, graffiti, fétisklubok, yakuza, underground nöi pankráció és egyéb random mindenféle amiröl máshol nem igazán van szó, plusz idönként ilyesmi nagyobb cuccok szubkultokról és hasonlókról. Régebben volt pl. egy baromijó interjú egy ex-ganguróval is, ami lazán a leginformatívabb cikk online a témában, nemrég meg arról volt egy nagyon jó kis írás, hogy a konzervatív Japánban miért hagyják ennyire szabadon extrémkedni a fiatalokat és mi történik azokkal, akik aztán nem hajlandóak visszaváltani mintapolgár stílusba egy bizonyos kor után. Szóval érdemes körbenézni alaposan, föleg, hogy kurvajó stílusa van a faszinak. xD
Ez a vk téma meg... Tegnap kinyomtattam a cikket, de még csak kb. a feléig jutottam, de hjahh, az a baj Japánban, hogy a yakuza olyan szinten épült be
mindenhova, hogy rengeteg esetben gyakorlatilag képtelenség megmondani, hogy meddig üzletember és mikortól yakuza valaki. Egyébként jó képet ez az egésznek a müködési mechanizmusáról, de van benne azért jópár dolog, ami nem egészen úgy van, vagy más nézöpontból nézve közelsem látszik annyira maffiafeelingesnek mint ahogy a cikk hangvételéböl sejthetö.
Pl. a livehouse cucc, hogy egy kiadó nélküli zenekarnak tepernie kell ahhoz, hogy hétvégui idöontot kaphasson. Szóval ez speciel mindenhol így van és nincs benne semmi különleges. Ha egy kiadó mögötted van, akiknem megvannak a kialakult promó csatornáik, törzsközönségük, stb, akkor érthetö, hogy egy klub sokkal könnyebben ad helyet egy zenekarnak jó idöpontban, mert a háttér biztosítja, hogy lesz közönség és forgalom, ha ellenben csak valaki bemegy az utcáról, hogy helló, szeretnék itt játszani, akkor érthetö, hogy nem fog rögtön pénteket-szombatot kapni sehol, mert rizikós, hogy mivan ha lemegy 10 ember 'oszt csá', ami a klubnak is masszív bevételkiesés a bárpult miatt.
Szóval ezt, mint az oldal legtöbb cikkét, azért bizonyos fenntartásokkal kell olvasni, meg végiggondolni más szempontból is a leírtakat.
Meg a cikk alapján (legalábbis ameddig eljutottam benne eddig) az jön le, hogy ez az egész vk 100%-ban producerek által összefabrikált dolog, ami meg megintcsak túlzás és van rá jópár ellenpélda, meg az egész yakuza style felépítése egyrészt abból adódik, hogy (ahogy a bevezetöben is szerepel) ez a többi stílusnál is több-kevésbé így müködik, másrészt meg abból, hogy ez az egész felépítés csak nekünk fura, Japánban a full-legális cégek személyzeti szerkezete is nagyon hasonló (pl. a lifetime employment intézménye ugye, ami ott müködik, máshol nem). Szóval ez csak egy (egyébként rohadt érdekes) nézöpont, máshonnan nézve ellenben közelsincs ott akkora gáz, ahogy ez alapján tünik és van ott egy raklap zenész zenekar, zenész, aki lelkesedésböl csinálja ezt az egészet és nem azért, hogy ki tudja fizetni a lakbért. :'D