+ mp3 +
Az
oldal ezen szegletének az a szerepe, hogy akiknek felkeltette az érdeklődését
valamelyik cikk, azok könnyen, a neten és a letöltöprogikon való keresgélés
rettentő fáradalmaitól megkímélve tudjanak belehallgatni, hogy miről is olvastak
éppen.
Ennek megfelelően itt mindig csak néhány, az aktuális cikkekhez kapcsolodó dal lesz
megtalálható és a kinálat a felkerülő újabb irásokhoz igazodva fog változni.
+ A JPop
története 2 +
Míg a Seaside Bound egy nagyon jellegzetes The
Tigers dal, addig az aozora hitori
kiri Yosui Inoue-től közelsem annyira tipikus viszont nagyon eltalált kis darab az
is.
A férfi előadóknál maradva Ozaki Yutaka természetesen kihagyhatatlan, az ő
jelentősége ugye nem igazán a zenéjében rejlik, de azért a sotsugyou klasszikus a maga nemében,
csakúgy mint a Checkers-től az Oh, My Julia
ami egy tökéletes példája annak, hogy habár első ránézésre esetleg valami
átlagos boybandnek tűnhetnek, valójában sokkal többek voltak annál.
A 60-as évek vége óta töretlen népszerűségü Akiko Wada-nak a korai számai közül
a waratte yurushite az egyik
legsikerültebb, de női előadók közül a legfontosabb természetesen Akina Nakamori...
az ő tehetségének egyik bizonyitéka (a sok közül), hogy az olyan szívszorító,
tragikus balladákban mint a Nanpasen
ugyanúgy otthon volt/van, mint az I Missed 'The Shock' típusú
lendületesebb dalokban.
A lánycsapatok közül pedig az Onyanko Club igencsak.. *khm* érdekes szövegü sailor fuku wo nugasanai de
című kis remeke a kötelező hallgatnivaló, meg persze a furcsa, magávalragadóan
melankólikus Wink hangzás egyik legjellegzetesebb példája, a Sexy Music.
|
+ A JPop
története 1 +
Először is itt van
ugye Kyu Sakamoto sukiyaki-ja, amely
valami érthetetlen okból kifolyólag hihetetlen sikeres lett nyugaton, pedig
Sakamoto-nak is vannak sokkal jobb dalai, nem beszélve a korszak más előadóiról. A
nyugaton is befutott dalok közűl Ayumi Ishida Blue_Light_Yokohama-ja például
sokkal kiválóbb darab.
Természetesen nem maradhat ki Hibari Misora, az enka királynője sem. A latinos ritmusu omatsuri_mambo még egy korai, 60as
évekbeli sikere volt, míg a yawara
már a későbbi, kiforrott enka dalai kőzé tartozik. Itsuki Hiroshi furusato című dala pedig a
szülőföldre való visszavágyódásról szóló enkák egyik mintapéldája.
A koryamata minasa
hyakumenso (Kyosen Ohashi előadásában) a japán Bossa Nova hullám egyik
legkiválóbb darabja, míg a 6 éves Minagawa Osamu által énekelt, elképesztően
aranyos kuroneko_no_tango (a
fekete cica tangója) egy olasz dal feldolgozása és 1969/70 legnagyobb slágere lett
Japánban.
|
korábbi mp3ak |