+ mp3 +

Az oldal ezen szegletének az a szerepe, hogy akiknek felkeltette az érdeklődését valamelyik cikk, azok könnyen, a neten és a letöltöprogikon való keresgélés rettentő fáradalmaitól megkímélve tudjanak belehallgatni, hogy miről is olvastak éppen.
Ennek megfelelően itt mindig csak néhány, az aktuális cikkekhez kapcsolodó dal lesz megtalálható és a kinálat a felkerülő újabb irásokhoz igazodva fog változni.

+ A JPop története 2 +

Akina Nakamori-NanpasenMíg a Seaside Bound egy nagyon jellegzetes The Tigers dal, addig az aozora hitori kiri Yosui Inoue-től közelsem annyira tipikus viszont nagyon eltalált kis darab az is.
A férfi előadóknál maradva Ozaki Yutaka természetesen kihagyhatatlan, az ő jelentősége ugye nem igazán a zenéjében rejlik, de azért a sotsugyou klasszikus a maga nemében, csakúgy mint a Checkers-től az Oh, My Julia ami egy tökéletes példája annak, hogy habár első ránézésre esetleg valami átlagos boybandnek tűnhetnek, valójában sokkal többek voltak annál.
A 60-as évek vége óta töretlen népszerűségü Akiko Wada-nak a korai számai közül a waratte yurushite az egyik legsikerültebb, de női előadók közül a legfontosabb természetesen Akina Nakamori... az ő tehetségének egyik bizonyitéka (a sok közül), hogy az olyan szívszorító, tragikus balladákban mint a Nanpasen ugyanúgy otthon volt/van, mint az I Missed 'The Shock' típusú lendületesebb dalokban.
A lánycsapatok közül pedig az Onyanko Club igencsak.. *khm* érdekes szövegü sailor fuku wo nugasanai de című kis remeke a kötelező hallgatnivaló, meg persze a furcsa, magávalragadóan melankólikus Wink hangzás egyik legjellegzetesebb példája, a Sexy Music.

 

+ A JPop története 1 +

Kyu Sakamoto-sukiyakiElőször is itt van ugye Kyu Sakamoto sukiyaki-ja, amely valami érthetetlen okból kifolyólag hihetetlen sikeres lett nyugaton, pedig Sakamoto-nak is vannak sokkal jobb dalai, nem beszélve a korszak más előadóiról. A nyugaton is befutott dalok közűl Ayumi Ishida Blue_Light_Yokohama-ja például sokkal kiválóbb darab.
Természetesen nem maradhat ki Hibari Misora, az enka királynője sem. A latinos ritmusu omatsuri_mambo még egy korai, 60as évekbeli  sikere volt, míg a yawara már a későbbi, kiforrott enka dalai kőzé tartozik. Itsuki Hiroshi furusato című dala pedig a szülőföldre való visszavágyódásról szóló enkák egyik mintapéldája.
A koryamata minasa hyakumenso (Kyosen Ohashi előadásában) a japán Bossa Nova hullám egyik legkiválóbb darabja, míg a 6 éves Minagawa Osamu által énekelt, elképesztően aranyos kuroneko_no_tango (a fekete cica tangója) egy olasz dal feldolgozása és 1969/70 legnagyobb slágere lett Japánban.

korábbi mp3ak