Az idei Sziget Fesztivál három Japánnal kapcsolatos programmal is szolgált. Az alább részletezett hétfői Electric Eel Shock koncert után egy nappal újra visszatért hozzánk a hard-techno zseni Takaaki Itoh, valamint a Fiksz Rádió Japanimánia műsora is kiköltözött a Szigetre ideiglenesen és vasárnap éjjel egyrészt egy igencsak rendhagyó és kaotikus adás keretében próbáltunk némi előzetest nyújtani a következő napi koncerthez, bemutatva a japán garage-rock színteret melyből az EES is érkezett, másrészt az adás utáni, néhány erősen szürreális élménnyel szolgáló éjszakán, hajnali hatig a legkülönbözőbb műfajokból válogatott japán zenékkel borzoltuk az arra járó szigetlakók idegeit.
A fentiek következménye volt, hogy a hétfői napon két magyar hardcore csapaton kívül, akik közül az egyik az EES-el egyidőben játszott, a másik pedig késő este valamikor, semmi érdekes nem volt, kivéve a Jesus Christ Smokes Holy Gasoline nevű ilyen-névvel-nem-lehet-rossz kategóriába tartozó osztrák csapatot... akik persze megintcsak ugyanakkor léptek fel mint az EES. Azonban szerencsére a hosszadalmas Európa turné közepén tartó japán rockerek koncertje olyan élménynek bizonyult mely önmagában megérte a négyezres belépőt. Ők nyitották a hétfői napot a Nagyszinpadon, vagyis elvileg 16.30-kor kezdtek, azonban szerencsére mi már jó egy órával előbb odaértünk, eredetileg azért, hogy meg tudjunk csípni egy helyet az első sorban, de ennek köszönhetően végignézhettük a zenekar hangpróbáját, mely közel olyan érdekes és mozgalmas (és persze szórakoztató) volt mint maga a koncert. Szerencsére
a korábbi évekkel ellentétben mikor a bejáratnál rendszeresen hosszadalmas
sorbanállással kellett számolni, most is, mint az elöző két nap, simán, minden
várakozás nélkül bejutottunk, így nem sokkal három óra után már útban voltunk a
Sziget közepén található Nagyszinpad felé. Útközben megálltunk annál a pultnál,
ahol a nagyszinpados fellépők termékeit árulják és legnagyob örömömre EES
cuccokból is volt bőven választék. A háromféle poló mellett természetesen lehetett
kapni az idei, gyakorlatilag az egész évet átfogó Európa turnéra kiadott Go Europe!
CDt is. Már ekkor, vásárolgatás közben is gyanúsak voltak a szinpad Mikor
már minden hangszer úgy szólt ahogy kell, lenyomtak egy teljes számot, elvileg azért,
hogy kipróbálják, hogy hogyan is szól a cucc egyben. Ezt persze, a még mindig kicsi,
de annál lelkesebb közönség megintcsak heves üdvrivalgással fogadta, amitől a
zenekar is láthatóan belelkesedett és innentől nem úgy mentek a dolgok mint egy
rendes beállás alatt kellene... Még egy Mikor befejezték a szokatlan ráadást levonultak a szinpadról. Rövid várakozás után felbukkant egy emberke és elmondta, hogy kik lesznek aznap a nagyszinpadon, majd bejelentette, hogy most pedig következik az Electric Eel Shock Japánból és fel is hangzott az intro... ami nem volt más, mint a Black Sabbath klasszikus Paranoid. Fura intro választásnak tünhet, de ismerve a zenekar tagjainak Sabbath mániáját csöppet sem meglepő és nagyon hatásosnak bizonyult és mire a zenekar bevonult a szinpadra és nekikezdett az első számnak már meg is volt az alaphangulat. Mindegyikük
hatalmas lelkesedéssel játszott, Akihito Mert
zeneileg végig a tradicionális metal vonalon volt a hangsúly (pontosabban annak jóadag
iróniával megdobott, jellegzetesen Electric Eel Shock-os változatán) és a zenekarra
egykor oly jellemző garage-rock hangzás most maximum ha nyomokban volt fellelhető.
Ennek következménye volt az is, hogy nagy bánatomra a kedvenc EES dalom a Let's Go To
The Beach kimaradt a programból, csakúgy mint a csapat garage mesterművének, a
Slayer's Bay Blues albumnak többi darabja. A számok nagy része az év elején kiadott
Go Europe! albumról lett válogatva, de rengeteg új dal is szerepelt a programban, amik
majd feltehetőleg az őszre tervezett új lemezen lesznek hallhatóak. Ezek hangzásban
tovább követik a Go Europe!-ról ismert irányvonalat és szövegben is többnyire A közönség kisrészt elszállingózott, nagyrészt maradt a következő fellépőre. Mi szállingóztunk és átmentünk a Fiksz sátorhoz cseverészni és kipihenni a koncertet, majd miután mégegyszer végigböngésztük a programot és megállapítottuk, hogy tényleg abszolúte semmi program nincs amiért érdemes lenne maradni megindultunk kifelé. Egy random megérzést követve elkerültünk mégegyszer a Nagyszinpad felé, ahol az EES utáni zenekar koncertje folyt éppen és a backstage sátrai mellett elhaladva kémleltük hátha felbukkan valamelyik együttestag, de nem láttunk senkit és már éppen feladtam volna, mikor kiszúrtam pár méterrel elöttünk az úton Akihito eltéveszthetetlen hajkoronáját és sikerült még egy autogrammot szerezni a CDre, mielőtt a barátnőjét követve eliramodott megcsodálni a felfújható focipályát. Vagyis a Sziget első japán fellépőjének koncertje a lehető legjobban sikerült szerencsére és most már csak azon reménykedhetünk, hogy jövőre mások is követik őket (meg persze a beszámolók szerint szenzációs és hírnevéhez illően brutális szettet produkáló Takaaki Itoh-t), EES-ék pedig reméljük elkeverednek még majd mifelénk végeláthatatlan turnéik során. |
Kapcsolódó linkek: Electric Eel Shock biográfia Hivatalos oldal: ![]() |