Elöljáróban: nem gondoltam hogy így megszalad a kezem de ha már így történt:
Akiket nem nagyon érdekel a gémer kultúra annak is ajánlom ezt elolvasni mert egyrészt próbáltam úgy írni hogy a kevésbé járatosak is megértsenek mindent és így most kicsit megismerjék a japán RPG-k (japán szerepjáték) világát. Nagyrészük inetraktív történet tele harccal, fejlesztgetéssel, és persze rengeteg titokkal..és szívszorító sztoryval. Általában 30-180 órás játékidejű stuffok ezek és playstation2-re dobálják őket ki. Aki rögtön akar egy kis kedvcsinálót alúlra belinkeltem az openinget, illetve alá szintén az openinget, de úgy hogy utánna bele nézhettek a játék tényleges elejébe (ez 15 perces video..!!)
Szerintem aki japán mániás most könnyű szerrel fejest ugorhat a Távolkeletiek egyik legnagyobb csodájába a JRPG_be.
Ar tonelico: Melody of Elemia a játék címe és hagyományos japán RPG (role playin'games mint a Final Fantasy-k)
http://media.ps2.ign.com/media/770/770489/imgs_5.html
itt vannak képek másik fülre kattintva videok.
A lényeg hogy végre kijött az angol verzió és valami hihetetlen. 2007-ben vannak még olyan hithű japán kiadók akik kézzelrajzolt 2D-s grafikával gyártanak játékot. Az átvezető videók animék és nem computer graf. A történet szokásos animés. De hogy mik vanank benne...:
Van egy világ amik kis lebegő szigetekre vannak osztva. Egy felső világban élő társadalmat megtámad valami vírus amiért le küldik főhősünket hogy szerezzen meg valami ami segíthet. A gépe tropára megy és az alsó világban nagyon meglepő dolgok fogadják. míg fent béke van harmónia és fejlett technika (bár ott érdekes módon csak használják ezeket aa pontos mechanikájukkal nincsenek tisztában) addig az alsó világ leginkább a milyenkre hasonlít (kis steam-punkos beütéssel - gőzmasinák,mágia, keverve jelenkori dolgokkal). Magyarul: irigykedés, nagyravágyás a tchnikát nem csodálják hanem megérteni akarják és uralni. Na ebbe a világba csöppen bele főhősünk. Lyner Barset aki rögtön megismerkedik a Reyvateil-ok csoportjával. Ők olyan szűz(!) lányok akik az énekeikkel képesek varázsolni. A legtöbben védik őket vigyáznak rájuk de a egy nagyobb csoport akik hatalmukkal így is elnyomják az alsó világ népeit..ezeket a lányokat tárgynak tartják..kvázi beszélő szerszámnak.
És itt jön a további érdekesség. A Reyvateil-ok tudatában vane egyfajtra szellemvilág ahova bárki beléphet. Itt találkozhatunk a fitala lányok félelmeivel emlékeivel. Ezt a gonoszok mint egy drogot használják. Elkapják, fogva tartják a csajokat és utazgatnak.. élvezkednek az ő törékeny lelkülben. Mint valami vidámparkban.
A lényeg hogy amikor Lyner leérkezik rögtön elkezdenek rá vadászni mert egy felsővilágból jött nagyott dobhatna az ő hadseregük erején. Természetesen A Reyvateil-ok örzői is szeretnék (jóval békésebb eszközökkel) meggyőzni főhősünket hogy csatlakozzon. A választás egyértlmű ugye de a történet olyan (jobbfajta animékből megszokhatott) csavarokkal bővelkedik hogy sokszor fog tótágast állni a bennünk kialakult kép.
A játék technikai része is zseniális. A fejlesztés pofonegyszerű a harcok könnyűek és nagyon szórakoztatóak. A Reyvateil-okat megkérjük hogy a harc elején kezdjenek énekelni (meghatározzuk milyen ártó/gyógyító/egyéb varázslatot) majd mi és társaink harcba bocsájtkozunk. Szokásos körönkénti csapok/fogadok varázsolok, itemet használok dolog. DE. harc közben foylamatosan kell figyelni a kis varázslólány(Reyvateil) lelkiállapotra hisz ezek tapasztalatlan szűz lányok akiknek rózsaszínnel van (és basszus itt szó szerint ugye) kitapétázva a lelkecskéje. Úgyhogy védeni bátorítani kell őket a harcban amit egy csík mér is mennyire vagyunk összhangban velük..ha megvan a közös szeretet az ének hatása magsabbra csap..míg végül ha telítődött (feltornázhatjuk akár 10000%-ra is) lecsap az ellenségre általában egy mindent söprő végső támadás formájában.
Tehát a harc is tele van soha nem látott remek dologgal. Más:
az rpg játékoknál egszokott hogy mentés pontoknál és fogadókban lehet aludni. Ez anyit tesz hogy kiválasztod ezt az opciót és mindenki felgyógyul.. NA DE NEM ITT.
Felgyógyulás ok de ezalatt újabb sztory van. Kedves kis Reyvateil-jeink átjönnek hozzánk éjszak(!!!) dumcsizni. Na ilyenkor kell törödni a kis lelkükkel. egyrészt a játék alatt fel lehet lelni kis világító gömböket. Ezek a tulajdonképpeni beszélgetés témák. Amiket ilyenkor elsüthetünk. Pl Lynar egy szakadék szélén talált egy ilyen gömböt. Ezt alváskor megnyitva megnyílik a téma hogy az egyik lány menynire féltette hősünket amikor a meredély szélén volt és bevalja hogy ő bizony fél a amagasságoktól. Ha már sokat beszélgettünk szép lassan megkérdi akarunk e beférkőzni a tudatába. No itt segíthetünk neki gyakorlati formában legyőzni a félelmeit..többet megtudhatunk a vágyairól (felénk sétáló rózsaszín plüssmaci pl) amiket a való életben akár teljesíthetünk is.
Persze mindeszt képzeljétek el(akik nem vágják a j-rpgket azoknak mondom főleg) egy olyan részletes interaktív történetbe ágyazva hogy csak na (nem jutotteszembe jobb hasonlat sry

)
És persze az egész tele van eszméletlen poénokkal: pl van egy oylan lehetőség hogy a begyűjtött cuccokat megfelelő recept alapján összefőzhetjül. PL: egy energiakő és egy vasérc darab ad egy rakétát. Egy ilyen főzőcskézés közben megjeleik az egyik csaj és aztmondja:
"Lynar! És hogy fogod elnevezni ezt?
-Hát rakétának (missle) mi másnak
-de Lynar mi lenne ha elneveznénk valahogy
-De mégis hogy
- Hát szerintem nagyon kawaii lenne a Ann-Marie"
Na ott szakadtam..és a vicc hogy beleegyezhetünk és onanntl kezdve az a neve. Azt már meg sem mondom hogy a térhasító pokoltűz idéző varázslatnak mi lett a neve
Vagy amikor ezt a főzőcskéző tudást megszereztem. Elmentem egy bölcs öreghez aki ezt tanította Kérdezem:
"-Helló, ön tanítja a Grathmeld (ez a főzőcske neve) technikát
-Bizony fiacskám én
- nos megtudna engem si tanítani.
- Hát fiam ha nagyon akarod persze: van 1 éves 5 éves és 10 éves kurzus..és..ja igen van egy 1 napos is, Melyiket óhajtod? "
szerintetek?

...és ezek csak a kezdőbb poénok. Az egész game tele van ártatlan (és izléses) szex-poénokkal. Ami ugye mind a lányok szüzessége, és ez ügyben való járatlansága okoz..meg stb.
A történet persze bővelkedik drámai fordulatokban is ahogy ezt a japán történetekben megszokhattuk. Aki egy kicsit is jártas japán játékok ügyében az nem lepődik meg hogy az ilyen gamék vége fele minden játékosnál elcsurran egy-két könycsepp kortól nemtől függetlneül.
Nem is tudom mit mondhatnék még. Nézegessétek meg a képeket... videókban valszeg csak harcjelenetek vannak de érdemes.
Youtube-en nézzétekl meg az openingjét..aki idáig elolvasta az már igazán megteheti
Sima Opening
http://youtube.com/watch?v=BdzRvqNcO5w
Opening + a játék eleje
http://youtube.com/watch?v=5jPsCfhgDjc&mode=related&search=
FIGYELEM! : Ez a fajta kétdimenziós kézzel rajzolt stílus manapság nagyon ritka. mostanában az RPG-k is 3D-s hiper szuper grafikával jönnek ki ... mit pl a
Final fantasy XII
Az hogy 2007-ben kijött egy ilyen game mint a
Na Ar tonelico: Melody of Elemia az egy csoda. A régi stilusú megvalósítása ellenére minden online és papír sajtó szerint 9-10 pontos a grafikája. Én megértem.
Aki ezt elolvasta remélem egy kicsit is kapott abból az érzésből amit gamer-feelingnek hívnak és a játék hangulatából is átjött valami. Sőt ha játékok iránt nem érdeklődő is beleolvasott az nagyon jó.
Amúgy el sem hiszitek hány játlékban irányítunk J-rockereket. Ott van a
Bujingaiahol Gackttal kell hentelni és a hangját is ő adta hozzá. Vagy számos egyzserűbb Hyde-os ügyességi játék stb stb