LM.C
interjú - 2010 április 13, Diesel Club
Az LM.C budapesti koncertje előtt
szerencsére belefért Aiji (gitár) és Maya (ének) idejébe egy rövidke
interjú is, így a lehetőséget kihasználva igyekeztem egy kicsit többet
megtudni róluk, mint ami a hivatalos zenekari profilokból kiderül. Ahogy
később, a koncert alatt is, itt is nagyon közvetlennek és barátságosnak
bizonyultak, főleg a hiperaktív Maya, aki szinte mindig magához ragadta
a szót.
Case (SoundOfJapan.hu / Mondo): Kezdésnek menjünk vissza pár évet az
időben: honnan ismeritek egymást és mikor döntöttétek el, hogy közös
zenekart alakítotok?
Maya: Már nagyon régóta ismerjük egymást, jóval az LM.C előtti időkből,
de sokáig fel sem merült bennünk, hogy együtt dolgozzunk. Azután,
nagyjából négy évvel ezelőtt úgy alakultak a dolgok, hogy komolyabban is
belevágtunk a közös zenélésbe és ennek lett az eredménye az LM.C.
Case: Maya, te először gitárosként lettél ismert, miért döntöttél végül
úgy, hogy váltassz az énekesi posztra?
Maya: Eleinte szó sem volt ilyesmiről, egy ideig próbáltuk megfelelő
embert keresni az énekesi posztra, de csak nem találtunk senkit, így
kezdtem végül jobb híjján én énekelni és miután Aiji meghallgatta, hogy
mit is tudok, azt mondta, hogy node hát egy nagyon jó. És ezzel el is
dölt a kérdés.
Aiji: Aminek eleinte annyira nem örültél. (nevet)
Maya: Nos igen, végülis, ha úgy vesszük félig-meddig bele lettem
kényszerítve a szerepbe!
Case: Aiji, a korábbi zenekarod, a Pierrot zeneileg nagyon különbözött
az LM.C-től. Mi volt az oka a nagy váltásnak és nem volt furcsa szinte
egyik napról a másikra valami ennyire különböző dologba belevágni?
Aiji: Nem volt problémás a váltás, mert csak annyiról volt szó, hogy
itt, az LM.C-ben sokkal jobban ki tudom élni a kreativitásom. A Pierrot
egy öttagú, közimert zenekar volt, vagyis ott mindig alkalmazkodni
kellett a kialakult stílushoz, az elvárásokhoz és emiatt sokkal kevésbé
volt lehetőség az egyéni ötletek megvalósítására.

Case: A többi volt Pierrot taggal tartod még a
kapcsolatot?
Aiji: Van amelyikükkel igen, de van olyan is akivel megszakadt a
kapcsolat a zenekar feloszlása óta.
Case: Először 2008-ban léptetek fel Ázsián kívűl és azóta eljutottatok
Észak- és Dél Amerikába, valamint Európába is. Mik voltak a
benyomásaitok az itteni közönséggel kapcsolatban, mások mint az otthon
megszokott rajongótáborotok?
Maya: Igazából csak annyi vettünk észre, hogy míg Japánban inkább
csendesebbek, visszafogottabbak szoktak lenni a rajongók, addig
külföldiek észrevehetően hangosabbak és aktívabbak. De egyébként más
különbség szerintem nem igazán van, mivel mindehol ugyanúgy a zene
szeretete miatt jönnek az emberek a koncertekre.
Case: Az első, tavalyi EU turnénak volt valami különlegesen emlékezetes,
vagy meglepő pillanata?
Maya: Persze, például amikor Párizsban a koncert közben egy rajongó
felrohant a színpadra megölelni én meg teljesen ledöbbentem és nem tudam
mit kezdeni a szituációval...
Aiji: ...főleg, hogy a rajongó egy fiú volt. (nevet)
Maya: (felnevet) Igen, eléggé meglepett a dolog. De egyébként az maradt
meg bennünk leginkább, hogy milyen jó érzés volt hallani, ahogy a
koncerteken a rajongók mindig együtt énekelték velünk a számokat
japánul.
Case: Mit gondoltok arról, hogy a japán zenék és azon belül is
elsősorban a visual kei az utóbbi pár évben egyre nagyobb népszerűségnek
örvend világszerte és sok fiatal emiatt kezd érdeklődni a japán nyelv és
kultúra iránt?
Maya: Még mindig hihetetlen, hogy mennyire népszerűek lettek ezek a
zenék Európában...
Aiji: ...főleg, hogy tíz évvel ezelőtt teljesen elképzelhetetlen lett
volna, hogy egy hozzánk hasonló csapatnak ennyi rajongója legyen
Európában és rendszeresen koncertezni járjon ide.
Maya: Igen, és borzasztó büszkék vagyunk arra, hogy ez megtörtént és,
hogy részei lehetünk ennek az egész folyamatnak.
Case: A turnézás közben jut időtök városnézésre is, vagy csak utaztok
egyik városból a másikba, lenyomjátok a koncertet és utaztok is tovább?
Maya: Sajna inkább az utóbbi, a mostani turné alatt eddig Münchenben
volt csak egy kis időnk körülnézni a városban.

Case: Bele szoktatok szólni a zenekarhoz kapcsolódó
egyéb munkákban is, mint a boritókészítés, kosztümtervezés,
videóklippek, vagy ti csak a zeneszerzéssel foglalkoztok és a többit
másokra bízzátok?
Maya: Nem, mindenbe igyekszünk részt venni, ami kapcsolódik a
zenekarhoz, szóval a kreatív munkába is belevisszük az ötleteinket,
mivel azt szeretnénk, hogy az LM.C tényleg azt adja vissza amit mi
ketten akarunk.
Case: És a zenekar nyuszis logója kitől származik?
Maya: Ohh, azt én rajztoltam, de nagyon régről származik. Még hosszú
évekkel ezelőtt csináltam, amikor még a szülővárosomban laktam és
eredetileg csak magamnak rajzolgattam otthon, szóval akkor még fogalmam
nem volt róla, hogy ebből majd egyszer zenekarlogó lesz.
Case: Hogy folyik nálatok a dalszerzés, a zenével, vagy a szövegekkel
kezdtek?
Maya: Aiji szerzi a zenét és többnyire az ő része van meg előbb én pedig
utólag írom meg a szöveget, de igazából van, hogy eltérünk ettől, szóval
helyzetfüggő a dolog, nincsen igazán stabil munkamódszerünk.
Case: Mi inspirál titeket zeneszerzés és szövegírás közben éss a
szövegeknek van valami általános üzenetük, mondanivalójuk a közönség
számára?
Maya: Gyakorlatilag csak annyi, hogy legyünk boldogak és élvezzük az
életet; mi alapvetően csak szórakoztatni akarunk és ezt a pozitív
üzenetet igyekszünk átadni a zenénkkel. A dalszerzésnél pedig azok az
élmények vannak ránk hatással, amik nap, mint nap érnek minket, vagyis
szinte bármi lehet az inspiráció.
Case: Több számotok is felbukkant már animékben betétdalként. A zenélés
mellett jut időtök rajzfilmeket nézni és ha igen, akkor mik a
kedvenceitek?
Maya: Kiskoromban nagyon szerettem az animéket, a legfőbb kedvencem
pedig talán a Dragon Ball volt, nomeg persze Hayao Miyazaki filmjei.
Aiji: Miyazaki nekem is kedvenc volt mindig is, de egyébként sajnos
mostanában tévében már szinte egyáltalán nincs időm sorozatokat nézni,
viszont az anime mozifilmeket még mindig szívesen megnézem, habár
ezekből mintha kevesebb készülne mostanában. De azért persze azért
azokba a sorozatokba, amihez a számainkat felhasználták belenéztünk mi
is.
Case: Mit gondoltok, ha nem zenészek lennétek, mivel foglalkoznátok?
Maya: Én régebben orvos szerettem volna lenni, szóval lehet, hogy ha nem
jön közbe a zenélés, akkor tényleg azt a pályát választottam volna.
Aiji: Huhh, nehéz kérdés, nem igazán tudom, de lehet, hogy felcsapnék
önkéntesnek és utazgatnék a világban, Afrikába és hasonló helyekre,
segíteni a szegényeknek.
Case: Hogy válogatjátok össze az LM.C kisérőzenekarának tagjait, akikkel
együtt dolgoztok a koncerteken és a stúdióban?
Maya: Eleinte gyakran csak az számított, hogy az adott zenész
kinézetileg passzoljon a zenekarhoz, később azonban már inkább az
egyéníség döntött, mivel a tapasztalatok alapján rájöttünk, hogy még ha
a többiek csak kisérőzenészek is, akkor is sokkal izgalmasabb és
érdekesebb erős, határozott emberekkel együtt dolgozni.
Case: És végül: ha ki kellene választanotok egy, legfőbb kedvencet az
összes LM.C dal közül melyik lenne az?
Aiji: Nem is tudom, igazából mindet nagyon szeretem, de ha mégis
választani kellene, akkor valószínűleg az Edo Funk lenne az új albumról.
Maya: Nekem pedig a 88, a szövege miatt.
Case: Köszönjük az interjút és sok skert a koncerthez!
(Az interjú eredetileg a
Mondo magazin 2010
májusi számában jelent meg.) |