Amikor először felreppent a hír, hogy a Dir en grey újra
Európába látogat az volt az első reakcióm, hogy nem megyek. Nem mintha a
tavalyi koncert nem lett volna kiemelkedően jó és
emlékezetes a maga módján, de az a tény,
hogy azóta mindössze egyetlenegy új számot adtak ki (legyen is az
bármennyire nagy kedvencem) és, hogy még továbbra is ugyanannak a
turnénak a keretein belül jönnek ide, ráadásul ugyanabba a klubba, majdnem
napra pontosan ugyanakkor mint tavaly, elég oknak tűnt arra, hogy úgy
érezzem, hogy nem igazán éri meg a koncert a kiadásokat. Azonban
rövid időn belül felcsapott az általános lelkesedés és egyre többen kezdték
tervezgetni az utazást és egy idő után már úgy voltam vele, hogy ha másért
nem, a
társaság miatt megéri mégiscsak menni és így utólag elég egyértelmű, hogy
végülis közelsem csak emiatt érte meg, hanem a koncert miatt is, mely annak
ellenére, hogy a várakozásoknak megfelelően nem sokban különbözött a
tavalyitól az elhangzott számokat tekíntve, máskülönben azonban mégis
teljesen más élményt nyújtott. No, de kezdjük az elején. A hír, hogy
a zenekar újra Európába látogat először február elején
bukkant
fel és hamarosan kiderült, hogy összesen négy koncertet adnak majd:
kettőt újra a Rock-am-Ring / Rock-im-Park fesztiválpároson június elején (ahol annyi változás
volt az elöző évhez képest, hogy idén már a nagyszinpadon jutott hely nekik), egy
héttel korábban pedig két külön fellépésük lesz, egy május 27-én Berlinben,
egy pedig következő nap Kölnben. Mivel Köln messzebb van és drágább lett
volna odajutni, így maradt a jól
bevált Berlin úticélnak, ahol legalább már a helyismeret is megvolt. Annak
ellenére, hogy a tavalyi tizenegy fős hazai különítményből csak hatan
döntöttek az ismétlés mellett, mégis rekord lett a dologból és végülis
tizenhatan indultunk útnak (Amiyade, An/Tenshi, Ariana, Erisz, Jude, Megumi,
Nanami, Neko, Newra, Rin/Mana, Setsuna, Starry, Tokubei, Tsukasa-chan,
Zoska, nomeg persze én). Most nem volt olyan szerencsénk a szállással mint
tavaly és nem sikerült ingyen elvegetálnunk ismerősnél, így maradt a hostel,
de szerencsére sikerült egy kifejezetten igényes (ha olcsónak nem is igazán
nevezhető) helyet találni, közvetlenül a hírneves Alexanderplatz mellett,
vagyis alig pár percnyire onnan ahol tavaly laktunk. Néhányan most is
elgondolkodtak a repülős utazgatáson, de szerencsére rövid idő alatt
feladták az ötletet, így a teljes társaság vonattal indult neki
az útnak. Sikerült egy kupacba helyjegyeket szerezni és így
természetesen folyamatos volt az ide-oda mászkálás a négy kabin közt amit
elfoglaltunk és mivel szerencsére a tavalyi gyilkos kánikula is elmaradt, így az út is sokkal kevésbé tűnt hosszadalmas
kínszenvedésnek mint akkor.
No, de nem hiszem, hogy itt bárki az utazásról szeretne olvasni, így
ugrojunk is egyet előre egészen a megérkezésig. Ami persze alapjában véve ugyanolyan érdektelen, ellenben
kissé kalandosra sikeredett. Már a jegyvásárlásnál éreztem, hogy itt biza valami kavarás lesz.
A furcsaságok ott kezdődtek, amikor a jegyirodában a gép nem volt hajlandó
megtalálni a pályaudvart a visszaúthoz és némi bogarászás után kiderült,
hogy pont azon a hétvégén (mert mikor máskor) nyílik meg a jóideje
tervezgetett vadiúj központi pályaudvar Berlinben, az pedig, ahonnan eddig
indultak a vonatok mifelénk, ezzel egy időben bezár. Vagyis várható volt, hogy a
visszaút némileg komplikált lesz majd,
de az odaútnak teljes
lelkinyugalommal vágtunk neki, azzal a meggyőződéssel, hogy ott még nem lehet
probléma. Ez a vidám
tudatlan idill egész pontosan addig tartott míg az egyik kalauz el nem
hadart nekünk valamit németül arról, hogy ez a vonat sem megy már el az Ostbahnhof-ig, hanem
valahol máshol kell majd leszállni, amit meg persze nem tudtunk, hogy hol
van. Szerencsére nem hallgattunk rá és az általa ajánlott megállóban "mások
se szállnak le, akko' mi se szálljunk le" alapon a vonaton maradtunk és
tovább zötyögtünk ismeretlen célunk felé, majd nem sokkal később megérkeztünk a ténylegesen az
aznapra kiszabott végállomásnak tűnő, Berlin-Lichtenberg néven futó helyre.
Miután lekászálódtunk a szerelvényről kibogarásztuk a térképről,
hogy végülis nem is vagyunk olyan vészesen elveszve és mindössze pár
metrómegálló onnan az Alexanderplatz. Már itt az állomáson is minden tele
volt a közelgő focivébére utaló jelekkel: zászlók lógtak a plafonról, meg
úgy általában is minden labda alakú volt,
ami
labda alakú lehetett, de az igazi sokk a metróból kilépve ért minket, mikor
az Alexanderplatzon központi helyet elfoglaló gigászi tv-torony teteje is
hatalmas rózsaszín focilabda formájában pislogott
le
ránk a magasból. A körünkben levő focirajongók vidoran lelkesedtek a látvány
miatt, mi pedig megrettenve, a szemünket takarva futottunk a hostel
feltételezett irányába, mely mint kiderült közvetlenül a hírneves tér
tündöklő gyönygyszeme, a Haus Ungarn, vagyis a helyi magyar kulturház mögött
volt. Habár már meglehetősen késő volt, azért még elbóklásztunk páran egy
kis esti sétára, majd a hosszadalmas utazástól erősen elpilledve kidőltünk
aluszni.
Reggel
persze mindenkinek egy dolog járt a fejében: Shopping! Így nagylelkesen, de
mint rájöttünk túl korán indultunk neki a NeoTokyo felé vezető rövidke
útnak, ahonnan, mikor kiderült, hogy az biza még zárva van visszatértünk
az Alexanderplatz-ra kaját venni. Ekkor, útközben szúrtam ki egy oszlopon a napokkal korábban
lezajlott Boredoms koncert plakátját ami hosszadalmas szomorkodásra
kényszerített, hogy oh, vajh miért is nem tudtam én erről időben!?
A bevásárlás után újfent célba vettük a berlini JRock
mennyországnak kikiáltott, de valójában attól továbbra is igencsak távol álló üzletet.
Csakúgy mint tavaly, a CDket idén is teljesen abszurd árakon kínálták és
most még mintha a választék is kisebb lett volna, de azért majd' mindenki
talált magának egyéb ez-azt, valaki magazint, valaki mangát, én
pedig egy Gothic Lolita Bible-t és egy Mucc turnépólót. Innen persze idén is átmentünk a Grober Unfug-ba,
ahol, legalábbis CD-k szempontjából, újfent sokkal korrektebb kínálat és
árak fogadtak minket. Néhányan még tettek egy kitérőt az X-Tra-X
goth-szakbolt felé, majd mindeki visszatért a szállásra pihengetni, vagy
éppen készülődni, aztán, mikor mindenki összekapta magát valamikor négy és öt közt
felkerekedtünk és elindultunk A Célpont felé. Mint a
beszámoló elejefelé már említve lett, a helyszín ugyanaz volt mint tavaly
és
ez alapból némi félelemre adott okot, emlékezve arra, hogy mik történtek az
egy évvel ezelőtti finoman szólva is felejthetetlen körülmények közt
lezajlott koncert előtt és alatt. Mondjuk az
kétségkívűl jó előjel volt, hogy az időjárás határozotan barátibb volt, mint
az akkori szaharai döglődés és mint kiderült a pozitív különbségeknek itt
nem volt vége. Node ne szaladjunk ennyire előre. Ott tartottunk ugyebár,
hogy a szokásos jegyautomatával lefolytatott küzdelem után elmetrózgattunk a
célállomásunkig, majd megindultunk a Columbiahalle felé. A tavalyival
ellentétben most útközben még nem nagyon láttunk kósza vk-addiktokat, de
amint felértünk a metróból és megintdultunk az épület felé azonnal kiszúrtuk
az eltéveszthetetlen és aggasztóan nagy tömeget, mely természetesen már
ekkor bőven lelógott az útra is, az autósok nem kis bosszúságára.
A tömeg nagyságából már ekkor nyilvánvaló volt, hogy újra
teltház, vagy legalábbis
majdnem
teltház lesz és így újra lehetett volna aggodalmaskodni, hogy milyen
kaotikus állapotok uralkodnak majd a koncert alatt, de szerencsére a
szervezők láthatóan tanultak a tavalyi eseményekből és mindent megtettek,
hogy elkerüljék az akkori hisztérikus jeleneteket. Már a bejutás is sokkal
kontrolláltabban folyt és a "mindenki nyomakszik az egyszem bejárat felé"
megoldás helyett most kordonokkal osztották ketté a tömeget, mely így nem a
bejárat előtt tülekedett, hanem a járdán állt két irányba, jó száz méteres,
tömött sorokat alkotva és csak a kordonok végénél kanyargó későn érkezettek
(köztük persze mi is) lógtak le az úttestre. Az esetleges vészhelyzetre
felkészülve már ekkor ott állt egy mentőautó, de szerencsére nem nagyon volt
rá szükség sem ekkor, sem később. Egyébként az elöző évi berlini koncertről
felbukkantak részletek a legutóbbi Dir en grey turné DVD-n és kivülállók
számára valószínüleg inkább tűnhetett úgy az egész, mint egy terrortámadásról készült
dokumentumfilm, a sötétben cikázó tucatnyi mentővel és a hordágyakon fekvő
és orvosok által támogatott fiatalok tömegével.
Mikor
megérkeztünk kissé elmentem bóklászni, meg felderíteni, hogy mekkora a tömeg
(nagy) és újra kénytelen voltam megállapítani, hogy a német vk fanok továbbra is
verhetetlenül a legrosszabbul öltözöttek. Pedig a tavalyi
Kagerou/DéspairsRay koncertnél már kezdtem bizakodni, de úgy tünik csak
annyiról volt szó, hogy az részben másfajta közönséget vonzott. Itt újra
ledöbbentő mértékben és brutalitással döngölték a földbe az izlést a
rettenetesen
összeválogatott
ruhák, az igénytelen sminkek, nomeg persze az elmaradhatatlan, teledekorált
nasty oldaltáskák. Persze volt egy-két kivétel, de még a kifejezetten
korrekt ruhákban pompázó kisebbség egy része sem tudott ellenállni a
kísértésnek, hogy valami izléstelen aprósággal rontsa az összképet.
Visszatérve a többiekhez megkezdtük a vagy két órás sorbanállást, amit
mindenféle apró kalandok tarkítottak, feldobva az ácsorgás unalmát. Először
egy már korábban is a környéken bóklászó és többek közt a mentősöket is
letámadó mini tv-stáb talált meg minket, mindenféle okos kérdéseket feltéve
és meglepődve azon, hogy igen, mi bizony a messzi-messzi magyarföldről
egészen idáig képesek voltunk elbóklászni egy gyanús japán zenekar kedvéért.
Valamikor hét előtt, nagy örömújjongás közepedte kinyitották a kapukat és
elkezdődött a csigalassú araszolás befelé. Ennyie ember (elvileg bő
háromezren
voltunk) egyébként is szép kis idő míg bejut valahova, de itt persze még a
szokásos alapos biztonsági ellenőrzés is tovább lassította a dolgokat, így
tényleg nagyjából tíz percenként egy méter tempóban csoszogtuk végig a vagy
száz méteres és jó négy-öt méter széles sort, amiben ráadásul, ki tudja
miért, még egy rejtett akadályt is elrejtettek a vicces kedvű szervezők egy
keresztbe lerakott kerítés formájában. Természetesen pont mikor a korlát
környékére értünk jött a következő kalandos közjáték és elkezdett zuhogni az
eső. Szerencsére csak amolyan rövid nyári zápor volt, de a meglehetősen
intenzív fajtóból és
habár
a szardíniásdoboz stílusú tömeg, nomeg a fölénk tornyosulú fák védtek
valamennyire, ahhoz így is éppen elég volt, hogy elázzunk, nomeg, hogy a
fentemlített korlát és környéke vízes, nyálkás és csúszos legyen, hogy még
nehezebben lehessen átjutni rajta. De aztán valahogy csak sikerült
mindenkinek kikerülni vagy átmászni és egyre közelebb kerültünk a
bejárathoz, miközben vészesen közeledett a nyolc órára kiírt kezdés.
Természetesen menet közben szétszóródott a kis csapatunk és mikor a sor
végére, a bejárat előtt kialakított nagyobb, üres rész szélére értem már
nagyrészt elszakadtam a többiektől. Próbáltam megállapítani, hogy vajh, van-e
olyan szigorú az ellenörzés mint tavaly és mikor arra jutottam, hogy talán
nem, gondosan elrejtettem a fényképezőgépet és mikor végre sorra kerültem,
széles, bizalomgerjesztő mosoly kíséretében célba vettem egy szimpatikus
biztonságit, aki, miután látta, hogy nincs semmi csomagom, kabátom, megstb
gyorsan be is engedett.
Szinte percre pontosan ekkor lett nyolc óra, a konferanszié
hangját már kintről hallottam és pillanatokkal azután, hogy beléptem
felgyulladtak a színpadon a fények és feldörrentek az első hangok,
majd
színpadra lépett a zenekar... ami nem a Dir en grey volt, hanem valami
helyi, berlini banda, akiről, habár emlegették itt-ott, hogy lesznek, sikerült teljesen elfeledkeznem, de így
legalább nem kellett attól
félni, hogy a még kint ácsorgó százak lemaradnak bármi
fontosról. Természetesen most is a bal oldalt vettem célba, ahol
Toshiya felbukkanása várható volt és a tömeg szélén lavírozva előre is
jutottam, majd hat-hét méterre a színpadtól fentakadtam egy köríves
kerítésra tapadva ácsorgó embertömegen. Merthogy, mint kiderült, a tavaly az
első pártucat sorban uralkodó hisztériából és agyatlan nyomakodásból okulva,
most előrelátóak voltak a szervezők és a színpad előtti részből elkerítettek
egy plusz kerítéssel egy jókora részt, amin belülre nagyrészt csak a
korábban érkezettek kerültek, ezzel lecsökkentve és félbeválasztva a
nyomakodó tömeget. Mivel én, valamint a különítményünk többi, szintén ezen
oldalra pályázó tagja, akikkel szerencsére gyorsan megtaláltuk egymást, már
eléggé a végefele jutottunk csak be, így az extra kerítésen kívülre
szorultunk, de mint később kiderült ennek is megvolt a maga előnye.
No, de erről majd kicsit később, először pár szó az
előzenekarról. A kinézetre hetvenes évek retróban, zeneileg meg valami
döngölős electro-punkrock szerűségben nyomuló (a Kraftwerk-et és az AC/DC-t
említík legfőbb kedvenceikként és ez a zenéjükön is nagyon átjön ) és Berlin
egyik városrészéhez hasonlóan Ostkreutz
néven futó kéttagú banda a közönség német része számára láthatólag
közismert
volt, mert sokan örvendeztek vala feltünően, meg énekelgették a szövegeket. Már
amikor németül voltak. Merthogy a zenekar a 70s' retro mellett az orosz
komcsi image-re is nagyon rágyúrt és ez a szövegekben is érződött, merthogy
jórészt oroszul voltak. Pillangószemüveg, szőrmekucsma és hangos, de
igencsak egyhangú és jellegtelen rock. Nekem egy-két jobb pillanatot leszámítva nagyon nem
jött be, habár azért menekülési vágy sem tört rám tőlük, azonban kis
csapatunk egy-két tagjának kifejezetten tetszettek. A jópár ósdi tv-vel
és háttérvetítéssel megdobott színpadkép mindenesetre érdekes, meg látványos
volt a maga módján. A 30-40 perc amit játszottak bőven elég volt belőlük és
miután a szintis és az énekes-gitáros is levonult és a díszleteket is
letolták, mindeki gyorsan el is felejtette ezt a kis közjátékot és fokozódó
izgalommal várta tovább az est fénypontját. Egyébként, mint várható volt,
most is teltház volt, lent is majdnem az ajtókig álltak az emberek és a
körgaléria is tele volt, nomeg újfent nagyon nemzetközi társaság gyűlt össze
és folyton mindenféle fura nyelveken beszélő és különböző európai országokat
képviselő zászlókkal integető emberek bukkantak fel itt-ott.
Az átszerelés szerencsére nagyon rövid volt és nemsokára
felbukkant a konferanszié, aki nagylelkesen elmondta a kötelező szövegeit,
elsősorban
azt, hogy a koncert alatt tilos mindenféle fényképezgetés vagy hangrögzítés.
Az esetleges problémákat elkerülendő inkább meg sem próbáltam
fotózgatni, így a koncertről szóló alábbi rész egyhangúságát nem
koncertképek, hanem Clever Sleazoid PV screencap-ek dobják majd fel. Miután
elmondott mindent amit akart, végre lekapcsolódtak a fények és beindult az
intro, vagyis a Saku kislemezt záró G.D.S instrumentális verziója, ami
gyakorlatilag nem más mint pár percnyi súlyos, repetitív techno-zúzás. A
közönség persze azonnal elkezdett tombolni, üvölteni és ugrálni, plusz a
fények is
villogtak
össze-vissza, amitől igencsak szórakoztató módon olyan hangulat lett, mintha
nem is Deg koncerten, hanem valamelyik Mayday vagy Hyperspace partyn lettünk
volna. Persze ez az illúzió nem tartott sokáig, mert mikor felért a
színpadra mindenki véget ért az intro és elkezdődött maga a koncert.
Ráadásul úgy, hogy egy pillanat alatt mindenki elfelejtette a hosszas
sorbanállást, az esőt, az előzenekart, meg úgy általában mindent, mert a
tavaly óta megjelent egyetlen kislemez egyetlen új száma, a Clever Sleazoid
úgy vágot gyomron mindenkit, hogy csak néztünk, hogy mi van. Már a szám
stúdióverziója is nemkicsit brutális volt, de élőben, megdobva az extra hangerővel, a
színpadon ügyködő zenekarral és a lökdösődős koncertélménnyel még sokkal
ütősebb volt és egy pillanat alatt hangulatba hozta a tömeget.
Ennél
tökéletesebb kezdés képtelenség lett volna elképzelni, főleg, hogy
megdöbbentő módon, Kyo angol kiejtése, mely a kislemezverziónál olyan
sokkolóan borzasztó és teljesen kivehetetlen volt, most sokkal érthetőbbnek
tünt, valamint úgy általában, a tavalyi, jórészt artikulátlanul
végigüvöltözött koncerthez képest összehasonlíthatatlanul tisztábban
énekelt és úgy általában a hangzás is sokkal jobb volt, nem kásás, mint
legutóbb. Szerencsére ez végig így maradt és kristálytisztán szólt minden és
leszámítva egypár üvöltözős részt, mikor olyan hangokat csalogatott elő magából, hogy
még a tapasztalt Deg-rajongók is csak pislogtak, a kis vadember is tisztán
és érthetően énekelte az összes számot.
Annak az előnye is itt jött elő, hogy nem a színpad elé
kerültem a szokásos nyomulás közepébe, hanem relatíve messzebb, ahol kisebb
volt a tolakodás. Ráadásul, míg ahol tavaly álltunk, onnan igazából
csak
a színpad bal oldalát lehetett látni, innen most be lehetett látni az
egészet, főleg miután a koncert fele környékén egypár fanleány előlem inkább
hátrébb, a nyugisabb részek felé távozott és így sikeresen előreküzdöttem
magam a korlátig. A tavalyi koncertnek persze volt egy felejthetetlen feelingje,
bent nyomakodva az első sorokban, a negyven fok körüli hőségben, a tomboló
káosz és hisztéria közepén, de bármennyire is szeretem az ilyesmit, most mégis
jobb
volt
így, nyugisan is végignézni kvázi ugyanazt a koncertet. Merthogy a kezdő Clever Sleazoid-on
kívül (ami mondjuk már önmagában elég volt ahhoz, hogy még véletlenül se
bánjam meg az utazást) zeneileg sok változás nem volt a tavalyihoz képest,
gyakorlatilag majdhogynem csak a számok sorrendje volt más. Most is lement talán az
egész Withering To Death album, valamint még egy adag ez-az a Vulgar-ról, de
a régebbi anyagokat sajna újfent hanyagolták. De ez igazából várható volt,
tehát különösebben nem szomorított el, meg egyébként is, a Withering egy
pokoli jól sikerült album, tehát a fene se bánta, hogy mégegyszer végig
lehetett tombolni élőben.
A tavalyihoz képest kinézetben is sokkalta visszafogottabb
volt mindenki, teljesen egyszerű ruhákban, szinte nulla sminkkel, az
egyetlen feltünősködő Toshiya volt a Gene Simmons fejes Kiss pólójával, de
ezt leszámítva, a tavalyi brutál-cool kinézetéhez képest ő is nagyon
semmi-extrán nézett ki.
Die és Shinya
békésen
elzenélgetett a másik oldalon és most még mintha Kaoru is kevésbé játszot volna rá a
nagymenő rocker szerepre mint tavaly, de azért legnagyobb örömünkre most is
megeresztett néhány
'Kaoru vagyok, imádjatok' pózt. Kyo volt az egyetlen aki hozta a
szokásos formáját. Mostanra megszabadult a tavalyi irreális
hajszerkezetétől, ellenben beszerzett egy újabb piercinget, most éppen a
szemöldökei közé és jó szokás szerint két-három szám után megszabadult az öltönytől, majd az
ingtől is és elkezdte a szokásos mellkaskarmolászós, üvöltős, rohangászós,
örjöngős show-műsort. Teljesen belakta a színpadot és bőven kárpótolt
mindenkit, aki esetleg csalódott volt a többiek inaktivitása miatt.
Szerencsére a koncert közben sem fordultak elő a tavalyihoz
hasonló jelenetek és nem kezdtek el tömegesen
beájulni
a rajongók, habár egy-két embernek az első sorokból azért csak-csak sikerült
valahogy. A biztonságiak persze pillanatok alatt kiszedték őket, meg még
egypár mást is, akik inkább feladták a küzdelmet a tömeggel, viszont nem
tudtak hátrébbmenni a tülekedés miatt, de ezt leszámítva semmi probléma nem
volt, tehát szerencsére jól működött a szervezők korlátos
megoldása
(nomeg persze az is a kezükre játszott, hogy az előző évi súlyos kánikulával
szemben most kifejezetten kellemes idő volt). Mindeközben a zenekar a
színpadon zúzott és egymás után nyomták az utolsó két lemez számait, majd
olyan szűk háromnegyed óra után levonultak öt-tíz percre. Ehhez hasonló
szünetek tavaly is voltak és akkor sem nagyon értettem, hogy mi is volt az
értelmük, de mint kiderült, most legalább valami koncepció volt a dologban.
Merthogy addig csupa brutálzúzda darab ment, viszont mikor visszatértek
rendbeszedett ruhákban, nem a durvulás folytatása következett, hanem az
"Itoshisa wa fuhai nitsuki" és a "Higeki wa mabuta o oroshita yasashiki
utsu", vagyis a Withering lemez két lassú, már-már lírai száma. Most még Kyo
is visszafogta magát és megállta, hogy a felsőruházatot
újfent
leszerelje magáról, ellenben az öltönyhöz felvett, sakktáblakockás szalaggal
díszített kalapban úgy mutatott mint aki most szabadult egy ska-zenekarból
és csak véletlen keveredett fel a színpadra érzelgős rockdalokat énekelni.
A közönség természertesen
(mint egyébként végig az egész koncert alatt) együtt énekelte
Kyo-val a szövegeket és részben ennek köszönhetően ez a két szám nagyon kis hangulatosra sikeredett. Ezekután újabb szünet következett és mikor
újra felbukkant a banda onnan folytatták, ahol a kis közjáték előtt
abbahagyták vagyis, brutálkodtak tovább és Kyo-nak természetesen megint
csak pár perc kellett ahhoz, hogy félmeztelenül, vért köpdösve rohangáljon a
színpadon felalá, néha becélozva a kis emelvényét,
hogy
azon egyensúlyozva üvöltsön a mikrofonjába. Persze a közönség is
rögtön
felvette újra a tempót és megint beindult a nyomakodás és tombolás, de
továbbra is csak a normális keretek közt, leszámítva egykét egocentrikus
idiótát, akiknek látványosan fogalma sem volt arról, hogy hogyan is kellene
viselkedni egy koncerten. Mint utóbb kiderült, időközben volt egy új szám
is, a "ryoujoku no ame" amit akkor nem szúrtam ki, mert elveszett a nem
igazán hallgatott Vulgar albumról származó számok tengerében, de az azóta
megjelent kislemezt ismerve végülis sokat nem vesztettem, mert habár
alapjában véve korrekt kis szerzemény, meg sem közelíti a Clever Sleazoid elborult
zsenialitását.
Újabb szűk háromnegyed óra után elkezdtek integetni és
búcsúzkodni a zenekar tagjai, ki csak simán integetve és lesétálva a
színpadról, ki pengetőket dobálgatva (Kaoru Teh Rockstar!), ki pedig
örjöngve, egy vödör vizet a fejére borítva, majd az üres fémvödröt a fejébe
húzva és azzal botorkálva ide-oda (Kyo, ki más?). Persze a közönség még egy
ideig követelte a folytatást, de a felgyulladó világítás végleg nyilvánvalóvá
tette, hogy ennyi volt és nem jönnek vissza újra. Vagyis nem volt a hagyományos értelemben vett ráadás,
ami
kicsit fura, de igazából panaszra nem lehetett okunk egyáltalán, mert így is
majd két órányit játszottak. Ezek után már nem maradt más, mint
becélozni a merchendise pultot, ahol szerencsére jóval szélesebb kínálat
volt mint elöző évben. Akkor a turnépoló már bőven a koncert előtt
elfogyott, most
viszont
még volt bőven, ráadásul rögtön három fajtából is lehetett választani. Én
becéloztam a koponyás verziót, majd kivergődtem a pult körül kavargó
tömegből, majd ki a klub elé, megkeresni a többieket, meg
bevárni azokat akik még nem kerültek elő. Mire mindenki megkerült már
megint olyan késő volt, hogy nem járt a metró, így maradt újra a hosszú séta bele
az éjszakába. Míg tavaly nem voltunk előre felkészülve a gyalogtúrára és
csak útközben néztük a térképet, hogy merre is kell mennünk, most már
délután megnéztem alaposabban a lehetőségeket és sikerült egy némileg
rövidebb és egyszerűbb útvonalra akadni, így nem volt olyan vészes a dolog.
Nagyjából az út felétől pedig már nem is nagyon volt más dolgunk mint becélozni a
kivilágított, az izléstelenség tündöklő pompájában a város felé magasodó,
rózsaszín labdává átlényegült tv-tornyot és összesen talán egy órányi
kellemes séta után haza is értünk és azonnal ki is döltünk aludni, mint egy
csapat hulla.
Következő reggel némileg kókadtan gyülekezett a még mindig
erősen kómás társaságunk a hostel halljában, majd a recepcióstól kért újabb útbaigazítás után
célba
vettük a vadiúj, gigantikus központi pályaudvart, ami mint kiderült csak
egypár metrómegállónyira volt tölünk. Ugyanúgy mint tavaly, a visszaúton
most sem kabinos, hanem egybenyitott vonatban utaztunk, de így legalább
könnyebben lehetett egymással cseverészni, meg cserélgetni ide-oda a
Berlinben beszerzett újságokat és egyéb ezt-azt. Az előző év rettenetes,
szauna-szerű visszaútja után most, az általános fáradtság ellenére
kifejezetten kellemesen telt az út és egész gyorsan elment az a fél nap,
amit a vonaton töltöttünk és a friss élményeken is sokkal lelkesebben
tudtunk elpörögni úgy, hogy nem azon kellett aggódni, hogy sikerül-e úgy kihúzni Pestig, hogy nem sülünk
oda az ülésekhez. Mivel a beszámolók szerint a kölni koncert is teltházzal
ment, valamint a két későbbi fesztiválfellépés is nagy siker volt, ezért
szinte biztos, hogy jövőre is visszatér a zenekar, ráadásul akkora már
várhatóan új lemez is lesz, tehát minden esély megvan rá, hogy nem ez lesz
az utolsó Dir en grey beszámoló az oldal történetében. |