JRock / Visual-kei Party @ Kollektíva

2004~Szeptember~18 - 22:00

Kék Yuk (Bp. Fényes Adolf utca 28)

DJk: d4m4g3 & Case

 

A Marco Polo Clubban eltöltött évek után új helyre költöztek az LD-50 szervezte bulik és ezekkel együtt a JRock/visual kei partyk is. Az új helyszín a budai, Margit és Árpád híd közt nagyjából félúton található Kék Yuk, mely máskor elsősorban punk/hardcore koncerteknek ad otthont. Ráadásul nem is a költözés volt az egyetlen nagy változás: az LD50 bulik mostantól Kollektíva néven futnak és próbálják egybefogni a teljes hazai goth/idustrial színteret, beleértve az olyan éppenhogycsak kapcsolódó irányzatokat is mint a visual kei. Vagyis most az eddigiekkel ellentétben most nem csak visualra kihegyezett buliról volt szó, hanem egybe lett vonva a dolog a goth/industrial partyval, persze nem keverve a kettőt mint annak idején az MPC idők legelején, hanem külön teremben, mivel időközben ugye nekünk is kialakult a szépszámú törzsközönségünk.

Mint ilyenkor természetes, némi aggodalommal vagyített izgalommal állt mindenki az új helyzet és hely elé, azonban habár eleinte volt egy-két rossz előjel végülis az egyik legjobb eddigi buli keveredett ki az estéből. Nyolc után valamivel értem oda, hogy a főszervező és társ visual-DJ d4m4g3-el együtt előkészítsük a kistermet. A klub maga sokkalta tágasabb mint az MPC és elrendezésileg is jóval megfelelőbb ilyesfajta rendezvényekhez. Az MPC egyik legnagyobb problémája a tánctér és bár/ücsörgős rész teljesen elszeparáltsága volt, itt viszont LD50-es flyerszerencsére nem volt ilyen probléma: a nagyteremnél két jókora, egymástól csak oszlopokkal elválasztott helységben van a két részleg, a visual szekciónak szánt kisteremben pedig kényelmes fotelek sorakoznak a fal mellett. A szellőzés viszont itt sem jobb mint a régi helyen volt és az idő előrehaladtával borzasztóan megrekedt a meleg mindenhol (a kvázi hősugárzóként működő projektor mellett meg aztán pláne) amit csak a két terem közötti átjáróban üzemelő levegőbefúvó enyhített valamennyire. A behírdetett vetítést a más klubbokban megszokott, plafonra rendszeresített projectortartó hiányában eléggé felemásul sikerült megoldani és a vetitő végülis a CD deck tetejére lett pakolva és a terem túlsó falán pörögtek a videók. Emiatt mikor tele volt a tánctér nem igazán lehetett belőle sokat látni, de azért nem volt vészes a dolog és hangulatvilágításnak meg különösképpen jól jött, főleg, hogy ennek köszönhetően volt elég fény a vaku nélküli fotókhoz is.

Mikorra végre mindennel elkészültünk és hosszas kisérletezés és a keverővel történő vacakolás után sikerült a hengerőt is úgy beállítani, hogy ne hallatszon be hozzánk se a nagyterem, sem a szomszédos Vörös Yukban folyó koncertek már majdnem tíz óra volt, így az addig szóló mindenféle random brutál zenék helyett időkitöltőnek bekerült az első Moi Dix Mois album. Mikor mindkét teremben elkezdett gyűlni a közönség beindult a party, a nagyteremben Gróf nyitott a mindenféle furcsasággal vegyített deathrock/batcave szettjével, a kicsiben pedig én, egy hide darabbal. A visual részlegben a buli eleinte kicsit nehézkesen indult, a többség inkább csak ücsörgörgött a fotelekben, nézte a falon pergő videókat és talán még kicsit idegenül érezte magát az új helyen, ezért ekkorra inkább csak régi nagy kedvenceket időzítettem, valamint néhány olyan kiemelkedően elborult darabot (Macaroni pl.) ami később már nagyon kilógott volna. Azonban mikor tizenegy körül beesett a második nagyobb csoport rögtön beindult a buli (amiben azért a Buck-Tick féle Iconoclast-nak is volt nem kis szerepe) A legutóbbi visual buliban kicsit besokalltam a folyamatos számkérésektől, így most előre szóltam, hogy most az egyszer nem lesz request, ami többnyire be is lett tartva, de szerencsére enélkül is nagyszerű volt a hangulat és így most lehetőség volt arra, hogy a szokásos közkedvencek mellett sorra kerüljön pár ritkábban hallható szám is, mint például a 'Flashback the Newsman' a kein-től, vagy a Metronome féle 'sekai wa minna boku no teki'. Ettől függetlenül igazi újdonság nem sok volt, azonban előkerült néhány régebbi, de eddig nem játszott szám is, mint például a zseniális 'My Baby Japanese' a Buck-Tick-től, akik szokás szerint egyébként is a playlistekben leggyakrabban felbukkanó csapatok közt voltak. A kötelező darabok mellett később előkerült többek közt még egy Eliphas Levi és egy Madeth gray'll szám, a teljesen elmebeteg tánckoreográfiával rendelkező, Gazette féle 'doro darake no seishun', sőt még Koreába is tettünk egy kis kitérőt Seo Taiji-nak köszönhetően. Egy kis idő múlva átvette d4m4g3 a pultot és ahogy szokott inkább a visual elektronikus irányzatai felé tendált zeneileg (Soft Ballet, Schwarz Stein és a súlyosabb, industrialba hajló Malice darabok) én pedig addig a fotózásra koncentráltam, mert volt bőven mit megörökíteni. A nagyszerűen sikerült Dir en grey cosplayt perzentáló kis csapaton kívül is volt néhány nagyon figyelemre méltó öltözet. Nagyon úgy néz ki, hogy az első bulikon jellemző, inkább a tradicionális goth vonalat követő ruhák helyett kezd kialakulni egy sajátos öltözködési stílus az itthoni visual körökben is. A közönség egyébként főleg a már jól megszokott társaságból állt, habár most egy-két hiányzóval, viszont helyettük voltak új arcok szép számmal, valamint a nagyteremből is többen járkáltak át hozzánk és időnként ott is ragadtak jó ideig, vagyis szerencsére nagyon úgy néz ki, hogy továbbra is töretlenül bővül a hazai JRock rajongók kis csoportja.

Mindeközben a nagyteremben a talán legjobb eddigi, hazai goth/industrial buli folyt. Mint már említve lett korábban, az egész rendezvény alapkoncepciója az volt, hogy összehozza a szubkultúra legkülönfélébb ágait és ez maximálisan sikerült is, rengetegen jöttek el, nagyon jó zenék mentek és a hangulat is olyan volt, amihez foghatót korábban nem nagyon lehetett itthon tapasztalni. Persze én csak rövid időkre rohángáltam át, mert inkább a kisteremben voltam; az egyetlen hosszabb kirándulásomat d4m4g3 második szettje, pontosabban a Gackt féle Vanilla alatt tettem a nagyterembe és ott is ragadtam jóideig, mivel Gelka, aki egyébként a Voodoo-s gothbulik szervezője, éppen Ministry 'Jesus Built My Hotrod'-ot játszott, majd rögtön utána B-52's 'Rock Lobster'-t ami végtelenül abszurd és mégis hihetetlen ütős kombinációnak bizonyult, aztán mentem vissza megint a mi részlegünkbe hallgatni a pötgős JRock darbokat meg fényképezgetni tovább.

A technika sokkal megbízhatóbbnak bizonyult mint amit a Marco Poloban megszoktunk, habár két számnál itt is előfordult, hogy ugrott a CD, és a hangfalak szólhattak volna jobban is, főleg a mély hangok hiányoztak, de ennyi még bőven belefért és nem is igazán zavart senkit. A hangulat végig nagyon jó volt, folyton tele volt a tánctér és több fanservice volt mint valaha... Olyan három óra környékén lehetett először észlelni az embereken a fáradtság jeleit, hirtelen még népszerübbek lettek a fotelek, olyannyira, hogy néhány embernek még bealudni is sikerült, a nagy hajngerő ellenére. Viszont emiatt pont jól jött, hogy kiderült, hogy az előzetes híresztelésekkel ellentétben mégiscsak zárás van négy óra körül, így most kivételesen nem enkával, hanem a Mama Guitar egy retro garage-rock darabjával le lett zárva a program, mielőtt végképp elfogyott volna az energia azokból is akik még akkor is bírták erővel.

Mivel a Kollektíva minden szempontból sikeres volt, ezért természetesen lesz majd folytatása is, és ha minden jól megy ezentúl minden hónapban lesz egy LD50 buli a Kék Yukban. A kisterem nem mindig a visualnak lesz szentelve, de időnként mi is visszatérünk majd. Addig is érdemes lesz figyelni az oldalt az esetleges egyéb bulik híreiért.

Kapcsolódó linkek:
LD-50

warmup
Moi Dix Mois-Dix Infernal

Case#1
hide-Lemoned I Scream (Choco-Chip Version)
Shazna-Raspberry Time
Macaroni-asu no hikari
Noir fleurir-Hold up my lover
Guru Guru Eigakan-mikawawan junjou rhapsody
L'Arc~en~Ciel-shinshoku ~lose control~
Pierrot-Adolf
Siam Shade-Passion
Baiser-Angel
Eve of Destiny-Desperado
Glay-Global Communication
Blast-kao no nai tsuki
Art Marju Duchain-Heidiz
Buck-Tick-Iconoclasm
Luna Sea-Rosier
Közi-Innermost...
kein-Flashback The Newsman
Dir en grey-Myaku
Vidoll-boku boku

d4m4g3#1
Siam Shade-Black
Malice Mizer-S-Conscious
Baiser-Flora
Eve Of Destiny-Nervous And Innocence
Schwarz Stein-Syphilis & Disorder
Soft Ballet-White Shaman
Gackt-Oasis
Merry-japanese mordernist
Pierrot-Agitator
Dir en grey-yokan
Malice Mizer-Illuminati
Malice Mizer-Beast of Blood
Dope Headz-Firewall rev.B
Dir en grey-yurameki

Case#2
Eliphas Levi-karei naru D no sangeki
Buck-Tick-Physical Neurose
DéspairsRay-BORN
Seo Taiji-Ultramania
Laputa-POPular UPrising
Pierrot-Mad Sky
Gazette-doro darake no seishun
Metronome-Gimmicks
L'Arc~en~Ciel-Lover Boy
cali=gari-187
Dir en grey-Mask
Glay-Rock Icon
Buck-Tick-Mona Lisa
Merry-Yellow Girl
hide-Honey Blade
cali=gari-Maguro

d4m4g3#2
Dir en grey-Obscure
Buck-Tick-rakuen
Rouge-[ever] blue
Gackt-Vanilla
Acid-koe ni...
Pierrot-yuuyami Suicide
Dir en grey-raison d'etre
X Japan-X
Malice Mizer-syunikiss
Oblivion Dust-Designer Fetus
Metronome-fukigen na Android
Zilch-Mimizu Zero
Moi Dix Mois-Pessimiste
Schwarz Stein-Biogenesis
Malice Mizer-kyomu no naga de no yuugi
Buck-Tick-My Fuckin' Valentine
Miyavi-Girls Be Ambitious
Luna Sea-Fake
Dir en grey-Filth

Case#3
Metronome-sekai wa minna boku no teki
Buck-Tick-My Baby Japanese
DéspairsRay-Garnet
Pride Of Mind-Material World
Velvet Eden-Sad Mask
Közi-Honey Vanity
Schwein-My Sanctuary
Luna Sea-True Blue
Laputa-Jesus
Merry-Violet Harenchi
Sads-Salome
Dir en grey-Zan
Vidoll-itsuwari no jouzai
Buck-Tick-chikatetsu no melody
Metronome-death-chocolates
L'Arc~en~Ciel-Inner Core
Madeth gray'll-[Zwei] dataisya to moumokuna tyuuzetsuzi..
Eve Of Destiny-Eve Of Destruction
D-Night Ship 'D'
Metronome-Planets
Mama Guitar-Thomas is an Affeced Man