2006-ban újfent jópár japán zenész és zenekar keveredett el Európába, azonban
hazai szinten sajnos ennek ellenére nem igazán voltuk elkényeztetve koncertekkel
és egy-két DJ-t és a noise-nagymester KK. Null-t leszámítva összesen két
zenekar lépett fel Budapesten, ezek közül viszont mindkettő a soundofjapan.hu
társszervezésében jutott el hozzánk. Az első a szigetország
egyik legismertebb grind-core csapatának számító Bathtub Shitter volt a
nyáron, akik a Gyárban (vagy Music Factroy, ki hogy ismeri) adtak
embertelen jó koncertet. Ezután jóideig úgy tünt, hogy nem jut más erre az
évre, azonban október végén felbukkant az új szerveznivaló, amikor képbe
került a szinti-pop, new wave, goth és electro-industrial keverékében
utazó Euthanasie, akik év végén indultak első európai turnéjukra. A
zenekarról a turné előtt sokat nem lehetett tudni, azonban ha valaki jobban
odafigyelt a japán goth színtérre, akkor jó eséllyel futhatott bele a nevükbe
az ottani rendezvények fellépői közt, nomeg az LD50-hez kötödő
The Dose
magazin első számába is bekerültek az év elején. A
zenekar 2001-ben alakult, de komolyabban
csak két évvel később a szintis #449 (avagy Yoshiki) csatlakozása után
kezdtek dolgozni. Azóta kiadtak három mini-albumot, valamint egy DVD-t. Az
első két EP még CDR-es házi kiadás volt, a legutóbbi 'Queer Chronicle'
azonban már profi munka, komoly, országos terjesztéssel. Első nagylemezüket jövő
évre tervezik, de előtte még le akartak nyomni egy turnét kedvenc zenéik
otthonában, Európában. Habár együtt dolgoztak egy francia szervezővel, a koncertek nagy részét saját maguk szervezték, elsősorban Yoshiki, aki a
turné előtti fél évet Angliában töltötte és angol nyelvből is a legjobb
volt hármuk közt. Megpróbálták a lehető legtöbb
helyen felvenni a kapcsolatot helyi goth- vagy japán zenékben és
szervezésben utazó emberekkel és hozzánk is így jutottak el, valamint
végülis sikerült egy komoly, november végétől december végéig tartó,
tizenhat állomásos turnét összehozniuk, amelyen belül Oroszországtól
Angliáig szinte az egész kontinenst végigjárták.
A hazai szervezés egy kicsit kaotikusan
kezdődött, mert a zenekarnak pont ugyanakkor jutott eszébe,
hogy ha Bécsben játszanak,
akkor
akár átjöhetnének Pestre is, amikor én kiszúrtam véletlenül a szerveződő
turnét a myspace oldalukon. Azonban míg én a francia turné-szervezőt
kerestem meg, addig ők körülnéztek myspace-en magyarokat keresve és
Zearlot-ot (avagy Rin, vagy Mana, ki, hogy ismeri) keresték meg. Ebből
akadt egy kis kavarodás, főleg arra vonatkozólag, hogy akkor most ki is
szervezi a turnét, a francia kontakt, vagy maga a zenekar, de mint
kiderült sokkal inkább az utóbbi. Mivel gőzerővel szervezkedtek és egyre
fogytak a szabad dátumok, gyorsan kellett dönteni. Végül a vasárnapi bécsi
koncert utáni hétfő tünt a
leglogikusabb választásnak, annak ellenére, hogy hétköznapi
mivolta miatt kicsit rizikós volt a dolog, a lehetséges helyszínek közül
pedig a Kék Yuk-ra esett a választás. Ezután
kezdtünk
el gondolkodni azon, hogy akkor pontosan, hogy-s-mint is legyenek a
részletek. Az alapkoncepció az volt, hogy a koncert mellé mindenképpen
valami nagyobbszabású bulit
kell kanyarintani, sőt egy időre szóba
került, hogy legyen hazai előzenekar is, de végül utánaszámolgatva ez túl
neccesnek tünt anyagilag, így inkább egy sok DJs, kéttermes partyban
gondolkodtunk tovább. Az egyik teremben egyértelmű volt, hogy a Nippon Shoxx bulikon
megszokott jrock/visual kei vonal megy majd, a szokásos DJkkel, vagyis az
LD50 guru d4m4g3-el és velem, a másik terembe pedig végülis a zenekar
stílusához jobban passzoló vonalat képviselő Skin és Sis lett felkérve
keverni,
míg a koncert előtti warm-up-hoz az újonc DJ leány Nuclear
Die került be a programba.
Mire nagyjából letisztázódtak a részletek, már bőven november közepe volt,
így mikor a belépőár is ki lett kalkulálva megcsináltam a flyert
és elkezdtem behírdetni a koncertet, ahol csak lehet, elsősorban persze
itt az oldalon/fórumon, nomeg LD50-en és mindkét helyen bíztatóan sok
'jövünk! jövünk!' típusú visszajelzés érkezett. Úgy tünt, hogy rendben van
minden és nem nagyon van más tennivaló, mint kitartóan reklámozni a dolgot, nomeg
várni a Nagy Napot, de pár héttel a koncert előtt váratlanul megkavarodtak a dolgok, mikor kiderült,
hogy az eredeti tervekkel
ellentétben a francia sofőr mégsem tudja elhozni a zenekart idáig, csak
Bécsig, mert onnan vissza kell fordulnia valami munka miatt. Ezek után
pánikszerű gyorsasággal ki
kellett találni, hogy akkor hogy is jutnak el ide, nomeg, hogy innen, hogy
keverednek el a következő, luxenburgi helyszínre, miközben a szervezkedést
az is nehezítette, hogy a zenekar már elkezdte a turnét és szinte
képtelenség volt elérni őket. Végül a luxenburgi problémát nagynehezen
sikerült az ottani szervezőkkel letárgyalni, az ideútra
pedig végül a vonat lett a megoldás, ami egyszerű, megbízható, nomeg
relatíve olcsó, de még így is elég durván megdobta a költségeket, ami
meglehetősen kellemetlen meglepetés volt, főleg azután, hogy a jegyár már
véglegesítve lett, így emiatt a kis kavarodás miatt jócskán megemelkedett
az a létszám amit teljesíteni kellett ahhoz, hogy ne legyen veszteséges a
rendezvény. Nomeg az autóhiányból következett az a probléma is, hogy nem
volt mivel szállítgatni a zenekart a városon belül, de végül az utolsó
pillanatban ezt is sikerült megoldani Ji-chan segítségével, tehát már
tényleg nem volt más dolog mint várni. Ahogy közeledett a dátum úgy
bukkantak fel sorban a
pozitívabbnál pozitívabb beszámolók a már lezajlott koncertekről egy-két olyan részlettel megtoldva amiből egyértelmű volt,
hogy a tagok igencsak virgoncak a színpadon, főleg a szintis Yoshiki, aki az első
orosz koncerten a vadiúj szintiállványát törte össze valahogy, a francia
koncertek egyikén pedig valami lámpát zúzott le.
December 18 hétfőn a megbeszéltek szerint megjelentünk a Keletiben és
vártuk a háromnegyed három körül befutó vonatot. A kijelzőt a majd három
héttel korábbi müncheni Merry koncert-trip óta sem csinálták meg, így csak
a zajos hangosbemondó elhaló hangfoszlányai alapján tudtunk tájékozódni, de
szerencsére nem volt probléma, mert szinte percre pontosan futott be az
osztrák vonat. Gyorsan meg is találtuk őket, de sajnos nem elég gyorsan és egy
hordár beelőzött minket és mire odaértünk már a kocsiján volt a zenekar összes
csomagja. Láthatóan nem örült a felbukkanásunknak, mert hát egy magyart
mégsem lehet annyira megvágni, mint egy külföldit, de ha már ott volt,
akkor legalább megvárakoztattuk kicsit míg megejtettük egy gyors
üdvözlés / bemutatkozás kombót és csak utána céloztuk be a parkolót.
Ekkor mondta Yoshiki, hogy némi gond merült fel, mivel mint kiderült
végülis busszal mennek tovább Luxenburgba, azonban csak szerdán tudnak
továbbindulni. Szállás viszont csak hétfő estére volt foglalva nekik és
ugyanoda keddre nem tudtam már szobát szerezni ilyen gyorsan, tehát volt
egy újabb megoldandó probléma. Rövidesen befutott Ji és az ismerőse, aki volt olyan segítőkész és
felajánlotta, hogy furikázza a zenekart, így gyorsan bepakoltunk a
kocsijáb és
megindultam a három zenésszel a hotel felé, majd onnan a gyors becsekkolás
után a Darkess étterembe, ahol ideiglenesen búcsút vettünk sofőrünktől.
A Darkness-be az LD50-es kontaknak és egy kis reklámozásnak köszönhetően
kaptunk meghívást és kicsit aggódtam, mivel korábban csak egyszer voltam a kriptabelsőt és low-budget
horrorfilmeket idéző berendezéséről és eszement kajaneveiről ismert
étteremben és akkor (leszámítva persze a berendezést) nem hagyott bennem
mélyebb nyomot. Azonban most szerencsére nagyon pozitívan csalódtam és a
kiszolgálás is gyorsan ment, valamint az étlapról kibogarászott
zöldséges rizotto is egészen kiváló volt, nomeg a zenekar is hasonlóan odavolt a
kiválasztott ételektől. Ráadásul
félelmetesen nagy adagokat kaptunk, így végülis nagyon durván
teleettük magunkat. Időközben kicsit kikérdeztem a zenekart, pontosabban
a két angolul egész jól elboldoguló tagot, a szintis Yoshiki-t és Andro-t, az énekest
(a gitáros Nao nem beszélt angolul és egyébként is inkább csöndes típusnak
tünt) a turnéról és mint kiderült eléggé
felemásak voltak az addigi élményeik. A lengyel, a dél-francia és az orosz
koncertekről nagyon jókat mondtak, ellenben a német és a többi francia
koncertről már nem voltak ilyen jó véleménnyel, mint mondták főleg amiatt
mert relatíve
kevesen mentek el megnézni őket és emiatt a hangulat sem volt az igazi, az angol
fellépéseken pedig a passzív közönséget fájlalták leginkább. Az egyik angol koncerten egyébként a goth DJ-legenda De'Ath
szervezésében a Crüxshadows előzenekaraként játszottak, akik Pesten is
pont két nappal előttük fordultak meg. Az elöző esti bécsi koncertre pedig azt mondták, hogy
habár ott is kevesebben voltak mint várták, azért ettől
függetlenül nem sikerült rosszul.
Mikor nagynehezen legyűrtük a hatalmas adagokat, egy internet kávézót
vettünk célba, mert még a turné maradék két állomásával kapcsolatban
kellett egyeztetniük ezt-azt, de előbb még beugrottunk
egy
patikába, mivel mindhármuknak, de főleg Yoshiki-nek sikerült elég durván
megfázni a téli utazgatás alatt. Miután befejezték a bóklászást a neten,
el is indultunk a klub felé, áttömegközlkedve Budára. Egy nagyon bő fél
órával a nyolcra megbeszélt találkozó előtt értünk oda és a klub emberei
közül nem volt még ott senki, ellenben (saját bevallása szerint már vagy
két órája) ott fagyoskodott egy lány, aki mint kiderült Bécsből jött át,
hogy itt is megnézze a zenekart, mert annyira odavolt az elöző napi
koncerttől. Vele együtt még elugrottunk kávézni egy közeli kisközértbe és
ezalatt kikérdezgettem alaposabban a jól ismert
Monastery-ben lezajlott fellépésről, ami bevallása szerint a legjobb
koncert volt amit eddig japán bandától látott Bécsben. Mikor nyolc fele
visszaértünk már ott várt minket d4m4g3, a Kék Yuk emberei, valamint még
páran, így lementük a klubba, azonban a zenekar cuccait szállító kocsira
még várni kellett egy ideig. Amikor befutottak a hangszerek Yoshikiék
elkezdték a technikusok segítségével összepakolni a dolgokat és már
háromnegyed kilenc felé jártunk mire elkezdődött a beállás, azonban
ekkortól szerencsére már simán ment minden. A Kék Yuk már első ránézésre
is tetszett a zenekarnak és miután befejezték a próbát és visszatértek a
backstage részbe mondták, hogy talán ez volt az első hely a turné során,
ahol simán, probléma nélkül ment a beállás és semmilyen technikai probléma
nem merült fel. Ezután d4m4g3-el összeraktuk a DJ pultot, Ji és Zearlot
pedig bevállalta, hogy a koncertkezdésig és utána is amíg szükséges
kezelik a merchendise pultot. Időközben beindult a kassza is, elkezdtek
befutni
az emberek és már a kilencre meghírdetett kezdés idejére is lézengett lent
egy-két tucat ember, persze főleg a bár- és a merch pult körül tömörülve.
A zenekar az eddig megjelent három mini-albumon kivül hozott még
turné-pólót is és már a koncert előtt is egész szépen fogytak a cuccaik.
Közbe n
beindult a hellectro (szakmai körökben nem igazán közkedvelt név a
keményebb vonalas electro zenékre, a Hocico és társaik vonalán) warm-up,
eleinte eléggé punnyatagon, de idővel, ahogy futottak be az újabb emberek
egész korrektül megtelt a tánctér és nem is véletlenül. Az alapján amit a
rohangászás közben hallottam belőle, még nekem is kifejezetten tetszett a
szett; főleg a mostanában mindenfelé túladagolt futurepop, ésatöbbi zenék
után volt üditő ez a fajta durvulás. Közben időnként benéztem a backstage
részbe is, megnézni, hogy hogyan halad a készülődés a sminkekkel, ruhákkal
és egyéb random kellékekkel. Egyik alkalommal Andro félrehívott egy papírt
lobogtatva, amin néhány olyan mondat szerepelt, mint 'Thank you', 'Good
evening!', 'We are Euthanasie' és hasonlók, így rövid kis nyelvórát
tartottam neki. A híresen nehéz magyar kiejtés ellenére kifejezetten jól
boldogult, habár például a 'Magyarország' betanulásától inkább letett
mikor meghallotta, a többit azonban megjegyezte későbbi hasznosításra.
A koncertkezdés eredetileg 22:30-ra lett betervezve, de
mivel már a beállás és emiatt a warm-up is késett egy kicsit, végülis ez
el
lett
csúsztatva fél órával és majdnem percre pontosan tizenegykor elhallgatott
a zene, arrébbkerült a DJ pult és kisétált a színpadra a zenekar, az
eddigre már jóval száz fő föllötti közönség elé. Egy rövid, brutálkodós
intro után pont a személyes kedvencem, a
'Gloomy
Sunday'-on megjelent '52 Centipedal 25' volt az első szám, vagyis nekem ez
már magában megadta az alaphangulatot. Ekkor persze már full sminkben
voltak mind, Nao a jobbszélen öltönyben nyomult, Andro
fekete kimonóban, Yoshiki pedig a balszélen a (korábban említett orosz
incidens miatt némileg ütött-kopott) szintiállványa mögött újjatlan
latex-felsőben, kissé animés stílusban belőtt hajjal. Ő volt a legaktívabb
hármuk közül, ugrálva, hadonászva pörögte végig a koncertet, de azért ettől függetlenül
igazi frontemberhez illően Andro uralta a
színpadot és természetesen a számok
közt bevetette a magyarul betanult kifejezéseket a közönség legnagyobb
örömére. Maga a közönség
egyébként szintén nagyon aktív volt, az első pár
sor végéig tombolt, sikított, táncolt és ez láthatólag a zenekart is még jobban
felpörgette. Yoshiki kétszer is belevetődött az első sorokba, a középen
állókon landolva, de gyorsan vissza is tért mindig és a színpadon
pörgött tovább. Persze, ahogy várható volt, a látogatók jó része a
Nippon Shoxx bulik törzsközönségéből és egyéb azon zenei irány iránt
érdeklödő emberekből tevődött össze, de voltak bőven mások is, főleg goth
/ industrial körökből, akik közül szerencsére legtöbben szintén látványosan jól érezték
magukat.
Nagyjából húsz perc telhetett el a koncertből, amikor hirtelen felkaptam a
fejem az egyik számra, ami pokoli ismerős volt valahonnan és biztos voltam
benne, hogy nem a zenekar dolgai közt hallottam, de egyszerűen nem tudtam
hova tenni. Mint utólag kiderült azért mert eszembe nem jutott, hogy
arrafele
keresgéljek az emlékek közt, ahol kellett volna, mert nem valami synth-pop
klasszikus, vagy
japán
kult-banda száma volt, hanem a 'Tattoo' Akina Nakamori-tól, a nyolcvanas
évek legmarkánsabb pop-énekesnőjétől (aki Andro információi szerint
Yoshiki egyik legnagyobb kedvence). Ezután következett az első rövid
szünet, mikoris Andro hátrament átöltözni, Nao pedig elvonult pihengetni,
így egy-két percig Yoshiki szórakoztatta a közönséget és kissé tört
angolsággal megkérdezte, hogy jól érezzük-e magunkat, nomeg persze
reklámozta kicsit a merch cuccokat. Andro rövidesen legyezővel, valamint
az előbbinél jóval rövidebb kimonóban tért vissza és két, az új
mini-albumról származó lassabb számmal folytatták a koncertet, de ebben az
adagban volt még egy olyan dal is amit nem ismertem tőlük, de azonnal
megkedveltem, köszönhetően a nagyon telitalálat,
már-már slágeres
refrénnek. Egyébként ha jól számolom három olyan szám ment le, ami
korábban nem jelent meg és mindhárom nagyon korrekt darab volt, vagyis
remélhetőleg felbukkannak majd a 2007-re tervezett nagylemezen. Nagyon jó
volt, hogy így
koncerten is kijött az a kettősség ami a lemezeiket is jellemzi és a kifejezetten slágeres, a nyolcvanas évek new-wave
korszakát idéző számok mellett úgyanúgy játszottak nagyon súlyos
electro-industrial szerzeményeket is mint belassultabb, elszállós
darabokat és éppen ez a változatosság volt az ami miatt valószínüleg azok
számára is abszolút élvezetes volt a koncert, akik korábban nem nagyon
hallottak semmit a zenekartól.
A második átöltözős szünet alatt újra Yoshiki-é volt a főszerep és
lelkesedett egy sort, hogy ez az eddigi legjobb koncertjük a turné alatt
(ezt
még következő nap is elmondták párszor, vagyis minden valószínűség szerint
nem puszta udvariaskodásról volt szó), valamint, hogy mennyire örül, hogy
a
hétfői
nap ellenére ennyien jöttek el megnézni őket, nomeg köszönetet mondott,
hogy az új mini-albumból már a koncert előtt elfogytak az utolsó darabok
(már csak nyolc példány maradt a turné korábbi állomásai után, az viszont
mind el is ment még a kezdés előtt, további készleteik pedig már csak
otthon, Japánban voltak). Andro ezúttal fénylő, fekete latexruhában tért
vissza és bejelentette, a következő számot, ami újra egy feldogozás volt,
ezúttal nem Japán előadótól, hanem a szinti-pop klasszikus 'Enola Gay' az
O.M.D.-től, amit direkt az európai turnéra hoztak össze. Ekkor kerültek
elő a backstage részben már koncert előtt bekészített lufik, melyek persze
rövidesen a közönség közt landoltak, majd pedig következett a Queer
Chronicle talán
legsikerültebb száma, a turné névadója, a 'Delusions a go go!!', ami
abszolút közönségkedvencnek bizonyult, valószínüleg
azért is, mivel fent van a myspace oldalukon, így onnan is sokan
ismerhették. A legutóbbi mini-albumról egyébként minden szám lement aznap,
azonban az első két kiadványukról volt amit nem játszottak, mint később
elmondták, azért mert azok jelenleg nem igazán vannak koncertkész
állapotban és rájuk férne némi átdolgozás mielőtt újra elő tudják szedni
őket. Andro bejelentette, hogy az utolsó szám következik, amire persze
volt nagy tiltakozás, hogy node, nehogymár, de az Adonis után tényleg
levonultak és kezdődhetett a kötelező és jól megérdemelt tapsikolás,
sikitozás és kórusban kiabálás.
Persze csak pár percig váratták a közönséget, majd visszatértek, de mivel
kezdtek kifogyni a repertoárból, csak egy
számot
játszottak majd újra eltüntek a színpad mögött, meghagyva nekünk, hogy ha
elég hangosak leszünk, akkor mégegyszer visszajönnek. Egy kis külön
bíztatás után meg
is volt a megfelelő szintű hangoskodás, így igéretükhöz
híven pár perc múlva újra a színpadon voltak. Yoshiki ezúttal már a
turnépolóban bukkant fel és mivel minden koncertkész számukat lenyomták
már, egy kis közönségszavazás keretében döntötték el, hogy
mi
legyen a záródarab. Végülis a 'Delusion a go go!!' kórus bizonyult a
leghangosabbnak, így azt kaptuk a végére, ami egyébként is az egyik
legpörgösebb, legtáncolhatóbb számuk, tehát tökéletes volt befejezésnek. A
felénél tarthattak nagyjából, amikor hirtelen minden megbolydult és páran felmentek
a zenészek mellé a közönségből, majd újabbak követték őket és a
pillanatokon belül az egész színpad tele volt emberekkel és a koncert (a
biztosnágiak legnagyobb rémületére) nagyszabású közös táncikálásba fulladt,
tökéletes befejezést adva az egyébként is százszázalékos produkciónak. A
szám végén nem is nagyon mentek Andro-ék sehova, hanem miután gyorsan
lemenekítették a hangszereket visszajöttek és vagy fél órán át állták az
autogrammkérők rohamát.
Eközben Zearlot és Ji újra kipakolta a merch-cuccokat, d4m4g3 pedig
beüzemelte a DJ pultot és az örök közkedvenc Beast Of Blood-al beindította
az afterparty-t, míg a kisteremben Sis kezdett ügyködni. Sajna
a
közönség jó része hazaindult nem sokkal a koncert után, főleg azok akik
nem a nagytermes
vk/jrock zenékre voltak kiváncsiak, így a kisterem már az
elejefelé is eléggé szellősen telt csak meg, későbbre, mikor
Skin vette át a pultot, pedig már csak néhányan maradtak,
azok is inkább csak beszélgetni és ücsörögni. Pedig zeneileg nagyon
rendben volt mindkét szett, de valószínüleg ekkor ütött vissza, hogy
hétköznap volt és mivel már az after kezdetekekor is olyan fél-egy körül
lehetett és goth/electro/stb bulikból minden hétre jut egypár, ezért ez
nem tudta annyira ott tartani az embereket.
Ellenben vk party utoljára
majd fél éve volt, így érthető, hogy a közönség azon vonalon mozgó része
sokkal
kitartóbbnak bizonyult és a nagyteremben
gyakorlatilag zárásig, vagyis négy óra környékéig nyüzsgés volt. Itt a Nippon Shoxx bulikban megszokott
zenék mentek most is, habár én az eredeti tervek szerint sokkal jobban el
akartam kalanodzni a japán goth, electro-industrial,
synth-pop vonal felé, de már attól az egy-két számtól is ami elhangzott
alaposan megcsappant az emberek száma a tánctéren, így gyorsan feladtam a
kisérletezést. Ehelyett egy ideig inkább a közkedvencek elektronikusabb beütésű dolgaira koncentráltam,
azonban még ez is kissé vegyes fogadtatásra talált és néhány felháborodott
reklamációhoz vezetett, de úgy tünik páran az előzetes fórumos
megjegyzések ellenére sem tudták elfogadni,
hogy ez most nem egy standard vk buli, hanem egy koncert afterparty-ja, ahol
nyilvánvalóan illeszkedni kellene legalább valamennyire a zenekar stílusához.
Ettől függetlenül azért az idő nagyrészében tele volt a tánctér, a
szokásos kemény mag pedig végig kitartott. A panaszok okát egyébként már csak azért sem
nagyon értettük, mivel abszolúte változatosra sikeredett a
kinálat és
a fentemlített elektronika felé tolodó cuccok (köztük a vadonatúj Merry
d'n'b remix) mellett bőven ment a klasszikusoktól az újabb kedvencekig, a durva zúzástól, a 'Honey
Vanity' és 'Bois de merveilles' típusú andalgós számokig minden. Ji-chan
egy régi igéretet behajtva az Illuminati alatt kicsalogatta Yoshiki-t is táncolni, de ezt
leszámítva a zenekar a backstage részben maradt pihengetni, főleg, hogy a
koncert miatti fáradtságukra még a betegségük is eléggé rájátszott.
Egyébként lenyűgöző, hogy ahhoz képest, hogy mennyire betegek voltak, a
koncert alatt ebből abszolút semmi nem látszott és maximális energiával
pörögték végig az egészet.
Négy előtt a D-'Sleeper' / Merry-'yasashisa kid'
kombóra volt még egy utolsó nagy tombolás, majd egy kis zárózenével véget az afterparty. A kistermes
rész ekkor már egy jó órája befejeződött, az a negyven-ötven ember pedig, aki a nagyteremben tartotta a frontot, szépen
lassan összepakolt és megindult haza. Mi még maradtunk egy kicsit,
segíteni a zenekarnak visszapakolni a kocsiba, majd miután elindultak a
szálló felé, én útbaigazítottam még a Keleti felé az osztrák lányt, aki
teljesen odavolt az afterparty-tól és sajnálkozott egy sort, hogy náluk
biza nem szoktak lenni ilyenek. Végül valamikor öt felé estem haza, de tízkor
már keltem
is és mentem a hotelhez, összeszedni a zenekart. A keddi szállásproblémára
az tünt a
legegyszerűbb megoldásnak, hogy egy napra beköltöztettem őket
hozzám, így szépen átcuccoltuk őket a hotelből Ji és Zearlot segítségével,
majd közösen elmentünk velük a Westendbe ebédelni, elintézni ezt-azt és
persze kikérdezgettük őket egy csomó mindenről. Kiderült pár érdekes dolog
róluk, példul, hogy Andro mennyire képben van a
electro-industrial színtérrel kapcsolatban, vagy, hogy Yoshiki Nagoya-ból
származik, ahol középiskolásként végigélte az ottani méltán híres visual kei színtér legjobb
korszakát. Az elöző napi koncertről továbbra is
nagyon pozitív volt a véleményük és persze megigérték, hogy ha jönnek legközelebb
Európának erre a részére, akkor újra ellátogatnak hozzánk is. Este még
egyeztettek egy sort a turné maradék két koncertjének szervezőivel, majd szerda
reggel összepakoltak és egy óra körül már a buszpályaudvaron is voltunk, ahol
rájuk még jó másfél órás várakozás várt, míg
megkezdhették a hosszadalmas buszozást úticéljuk felé. Elbúcsúztunk tőlük,
újra megigértettük velük, hogy visszajönnek, csináltunk még pár közös fotót,
majd magunk mögött hagytuk a pályaudvart és ki-ki megpróbált visszarázódni a saját
hétköznapjaiba, persze az elmúlt napok eseményeinek utóhatása miatt nem
sok sikerrel.
Pénteken befutottak a hírek, hogy a luxenburgi
koncert is rendben lezajlott, vagyis megnyugodhattunk, hogy gond nélkül odaértek és ezzel gyakorlatilag lezárult ez a kaland is.
Természetesen, mint a nyári Bathtub Shitter koncert esetében, most is
becsúszott a fellépés előtti hetekben egypár probléma és idegeskednivaló,
de csakúgy mint akkor, ezek most is egy pillanat alatt feledésbe merültek
amikor elkezdődött a koncert és azt mind a zenekar, mind a közönség
látványosan élvezte. Ez tényleg egy olyan dolog, ami megéri a
szervezgetéssel járó összes gondot és hajtja tovább az embert, hogy
folytassa tovább, minden esetleges nehézség ellenére. Természetesen itt is
szeretnék mindenkinek köszönetet mondani aki bármiben segített,
nomeg persze mindenkinek aki eljött a koncertre. Külön köszönet a
vendég-DJknek, a Darkness
étteremnek, a Kék Yuk személyzetének, az LD50-eseknek (d4m4g3 és
Ninth) akik rengeteget segítettek a szervezésben, nomeg persze
mindenekelőtt a Zearlot / Ji-chan párosnak. Remélhetőleg a jövőben sem áll
le a 2006-ban beindult folyamat és lesznek még ilyen koncertek és ha
minden jól megy, akkor a végén még tényleg elérjük, hogy a japán bandák számára is standard úticéllá válik Budapest. Szerencsére az
előzetes aggodalmak, hogy a hétfő miatt nem leszünk elegen szintén
feleslegesnek bizonyultak és végülis százhuszonegyen jöttek le a koncertre, plusz a DJk,
segitők és egypár egyéb vendéglistás, igaz, az utolsó hetekben felmerült, előre be nem
kalkulált kiadások miatt így is csak nagyon éppenhogy sikerült nullára
kihozni a dolgot. Node persze nem is ez volt a lényeg, hanem, hogy jól
sikerült a
koncert, nomeg a buli is és, hogy a közönség és a zenekar is
elégetetten távozhatott. Alább tracklisták a nagytermes DJktől, setlist a
koncertről, linkek, valamint még néhány fotó.
A koncerthez készült banner:

flyer
EUTHANASIE
2006-12-18 /
Kék Yuk (1036, Fényes Adolf utca 28.)
kezdés: 21:00 / belépő: 1000 HUF
DJs:
warm-up: Nuclear Die (hellectro)
afterparty:
kisterem:
Skin & Sis
(electro, synth-pop, goth)
nagyterem:
d4m4g3 & Case
(visual kei, j-rock, j-goth, j-electro)
Euthanasie setlist
SE: Born Head
52 Centipedal 25
EMPIRE
Hair cut Millenium
mitsugetsuka
TATTOO (Akina Nakamori cover)
-MC-
ringetsu
Angel's trumpet
karisome High noon
show-jo zigoku
a demon in the mirror
-MC-
Enola Gay (OMD cover)
Delusions a go go!!
Adonis
-encore1-
Precious Earth
-encore2-
Delusions a go go!!
**warm-up**
Nuclear Die
VNV Nation-Fragments
Combichrist-The Line To The Dead
Virtual Embrace-Welcome To My World
Amduscia-Seeing You Pray
Unter Null-The Failure Epiphany
Tactical Sekt-Awaken The Ghost (Final Awakening)
Monolith-Talisman
Hocico-Keep Barking Dogs
Die Form-Chronovision
Soman-Four Voice
...-Deep Trouble
Combichrist-This Shit Will Fuck U Up
Dioxyde-Days Of Decay
Tactical Sekt-Devils Work
Dulce Liquido-Humid Dreams
Psyclon Nine-Payback
Dawn Of Ashes-Dark Reality
Tekkno Orgasm-Geld
Punish Yourself-Gay Boys In Bondage
**afterparty**
d4m4g3 #1
Malice Mizer-Beast Of Blood
Déspairs Ray-Reddish (Diva version)
Kagerou-XII Dizzy
Dir en grey-[KR]Cube
Aural Vampire-Vampire Ecstasy (Remixed by Kohki from Destruct System)
Siam Shade-Passion
Luna Sea-Tonight
Luna Sea-Moon
Atsushi Sakurai-Sacrifice
Vidoll-boku boku
Dir en grey-Machiavellism
Metronome-fukigen na Android
Dir en grey-Cage
Malice Mizer-Illuminati
Siam Shade-Black
Case #1
Buck-Tick-Cyborg Dolly, sora-mimi, Phantom
Soft Ballet-Optimal Persona
Babylon-Loveless Involve
Aural Vampire-Economical Animal Superstar
X Japan-Rusty Nail
DespairsRay-PIG
Laputa-Sparks Monkey
Polysics-Memorabilia (Soft Cell cover)
Buck-Tick-Iconoclasm
Luna Sea-1999
Eve Of Destiny-Nervous And Innocence
Közi-Incoherents
Madeth gray'll-[Zwei] dataisya to moumokuna tyuuzetsuzi..
d4m4g3 #2
Kagerou-yuugure no shazai
Merry-Sentimental New Pop
Merry-Japanese Mordernist
Nightmare-varuna
Transtic Nerve-Into Yourself
Buck-Tick-My Fuckin' Valentine
Schwarz Stein-Syphilis & Disorder
Malice Mizer-Bois de merveilles
Dir en grey-yokan
Gackt-Oasis
Glay-Survival
X Japan-kurenai
Case #2
Dir en grey-Clever Sleazoid
Buck-Tick-Love Letter
Merry-Japanese Modernist -Takeshi remix version-
Soft Ballet-Faith Is A...
Gazette-Filth in the beauty
L'Arc~en~Ciel-Lover Boy
Sads-Nightmare
Közi-Honey Vanity
D-Sleeper
Merry-yasashisa kid
cheuni-Tokyo Twilight
|